Content-Creation

Baner przedstawiający pracownika, który analizuje statystyki pracy w fabryce przemysłowej.

Top 5 targów przemysłowych Europy

Targi przemysłowe przyciągają co roku setki wystawców, jak również rzeszę osób zainteresowanych nowymi technologiami. Imprezy targowe to bez wątpienia ważne wydarzenie dla niejednej firmy, która zdaje sobie sprawę z ich realnego znaczenia, jakie odgrywają w całym procesie marketingowym, szczególnie jeśli mamy na myśli branże ciężkie i marketing dla przemysłu. Jednak w zestawianiu setek targów i wystaw, które odbywają się każdego roku w Europie, tylko niektóre cieszą się uznaniem wśród osób z branży przemysłowej. Które wydarzenia są więc warte uwagi?

Każde z przedstawionych przez nas w artykule targów ma charakter międzynarodowy – często nie tylko mowa o zasięgu europejskim, ale również międzykontynentalnym. Daje to możliwość poznania najnowszych technologii z całego świata oraz nawiązania interesujących kontaktów umożliwiających rozwój danych firm. Każde z tych wydarzeń przyciąga kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających, a większość z nich to specjaliści w branży przemysłowej i budowlanej. Z uwagi na to oprócz samych wystaw, podczas kilkudniowych imprez odbywają się liczne konferencje i debaty prowadzone przez osoby cenione w danym sektorze przemysłowym. 

Hannover Messe – niemieckie targi przemysłowe

Niemieckie targi Hannover Messe są przez wielu uznawane za najważniejsze targi technologiczne świata. Nie bez powodu nazywane są “oknem na przyszłość przemysłu”. W tej kilkudniowej imprezie targowej bierze udział około 6500 wystawców. Liczba ta mówi sama za siebie! Jest to ogromne wydarzenie cieszące się popularnością wśród przedsiębiorców nie tylko z Europy – ponad połowa uczestników nie pochodzi ze starego kontynentu.

Z powodu obowiązujących obostrzeń w ostatnich dwóch latach targi odbywały się wyłącznie w wersji cyfrowej. Jednak już w 2022 roku wydarzenie powraca do dawnej formy z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Cyfryzacja i zrównoważony rozwój – to główne tematy tegorocznych niemieckich targów przemysłowych, które nie bez powodu zostały uznane za kluczowe. Tempo wzrostu i zapotrzebowanie na nowe technologie jest większe niż kiedykolwiek, a targi Hannover Messe to miejsce spotkań ludzi, którzy potrafią zaspokoić potrzeby dynamicznie zmieniającego się światowego rynku przemysłu.

Domotex – targi wykładzin podłogowych

Hanower słynie z prestiżowych targów, a to kolejne z nich. Międzynarodowe targi Domotex, w których trakcie prezentowane są najnowsze trendy z sektora wykładzin podłogowych i dywanów, co roku przyciągają tysiące osób zainteresowanych daną branżą. Wystawcy z ponad 60 krajów dostępni są w jednym miejscu podczas kilku dni trwania wydarzenia. Eleganckie parkiety, miękkie dywany i stylowe wykładziny podłogowe – to wszystko znajdziecie na renomowanych targach Domotex. Na chwilę obecną jednak nieznana jest data jak i forma tegorocznej wystawy.

Międzynarodowe targi Drema w Poznaniu – światowa czołówka przemysłu drzewnego i meblarskiego

W Polsce także możemy pochwalić się organizacją targów przemysłowych na światową skalę. Międzynarodowe Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego Drema to wydarzenie przyciągające co roku tysiące osób, znajdujące się na liście 14 najważniejszych światowych wystaw dedykowanych branży drzewnej. 40 lat doświadczenia Targów Drema zaowocowało jedyną w Polsce rekomendacją EUMABOIS – międzynarodowego stowarzyszenia promującego europejski przemysł obróbki drewna, a także dbającego o ochronę interesów danej branży. Bogata tradycja targów połączona jest tu z innowacyjną technologią, która dotyczy nie tylko samych wystawców. Organizatorzy, dbając o marketing i prestiż imprezy stawiają na rozwój i współpracę ze znanymi twórcami internetowymi, youtuberami i designerami, czyniąc Targi Drema idealnym miejscem wystawowym.

Futurebuil – angielskie targi budownictwa przyszłości

Angielskie targi Futurebuild, znane niegdyś jako Ecobuild, już od 16 lat promują znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zerowej emisyjności netto. Ten ambitny projekt zakłada ograniczenie emisyjności spalin nie tylko podczas produkcji danego asortymentu, ale także w jego całej drodze od fabryki do klienta końcowego. Z uwagi jednak, że dana firma nie kontroluje całego łańcucha dostaw, jaką przemierza dany towar, ważnym aspektem jest więc współpraca między kolejnymi sektorami. Najbliższe targi Futurebuild zaplanowano na marzec 2022 roku – przewiduje się, że tegoroczne wydarzenie odwiedzi 20 000 osób.

Międzynarodowe targi maszynowe MSV Brno

Targi MSV Brno to miejsce, gdzie przedstawiane są kluczowe dziedziny przemysłu maszynowego i elektrotechnicznego. Cyfryzacja produkcji to główny temat targów MSV 2021. Ponadto skupiono się również na znaczeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, charakteryzującej się minimalnym zużyciem surowców, w której powstałe już odpady wykorzystywane są do ponownego użycia.  

Co roku w targach bierze udział ponad 1600 wystawców oraz 80 000 odwiedzających, a dużą część stanowią osoby z wyższej kadry kierowniczej. Z uwagi na to wydarzenie to cieszy się dużym zainteresowaniem mediów, co jeszcze dodatkowo wpływa na rozpoznawalność danych targów. 

Uczestnictwo w targach przemysłowym – istotny element marketingu firmy 

Targi przemysłowe to świetna okazja zarówno do zaprezentowania swojej firmy, jak i zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Obecność na imprezach targowych z pewnością ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych oraz pozyskiwanie nowych klientów i odbiorców, którzy mogą z bliska zapoznać się z ofertą danego przedsiębiorstwa. Zwiększenie rozpoznawalności danej marki nie łatwo jest osiągnąć podczas uczestnictwa w jednym wydarzeniu – konieczne jest w tym przypadku regularne korzystanie z imprez targowych również tych poza granicami swojego kraju. 

Oprócz samego uczestnictwa w imprezach targowych ważnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę, jest również odpowiednia strategia i obsługa marketingowa. Aby przyciągnąć uwagę zwiedzających i wyróżnić się na tle konkurencji nie wystarczy tylko nowoczesna technologia, którą posiada Twoja firma. Obecnie konieczne jest również opracowanie wizualnego projektu stoiska oraz gadżetów reklamowych, które przyciągną wzrok, a także korzystanie z rozwiązań, które udostępnia nam obecny rozwój marketingu internetowego. Przykładem może być, chociażby stworzenie kampanii marketingowej na Facebooku i w Google, która kierowana będzie do osób obecnych w danych dniach na targach. Wszyscy przecież korzystają z internetu. Gdy Twoje stoisko zniknie zatem na tle pozostałych, możesz dotrzeć do swojego klienta drogą internetową i skierować go nią na rozmowę w realnym świecie, która odbędzie się w trakcie trwania targów. Marketing dla przemysłu nie jest łatwy, jednak ważne, aby korzystać z usług firm mając doświadczenie i potrafiących wykorzystać każdą szansę, przyczyniającą się do rozwoju Twojego biznesu.

Scroll to Top