fbpx
logotyp_content_creation_lublin

Email marketing

Czym jest email marketing?

Email marketing jest sprawdzonym narzędziem marketingu bezpośredniego, za pomocą którego zwiększysz sprzedaż, potrzymasz obecne relacje, oraz pozyskasz nowe. Obecnie dużo osób posiada konta na różnych mediach społecznościowych, jednak te kanały nie docierają do wszystkich, konto mailowe posiada niemal każdy, jest to element niezbędny do rejestrowania się na witrynach i portalach społecznościowych. Ludzie posiadający co najmniej jeden adres mail to prawdopodobnie największa grupa potencjalnych odbiorców, do której możemy w łatwy i tani sposób dotrzeć. Do zalet wysyłania ofert poprzez maile można zaliczyć szybkość przekazu, mierzenie skuteczności wysyłanych wiadomości (ilość wysłanych, które zostały otwarte, które zaprowadziły klienta na Twoją stronę i które doprowadziły do sprzedaży), a z wysyłania maili mogą korzystać zarówno bardzo małe firmy, jak i olbrzymie korporacje. 

Do kogo wysyłać maile, aby były skuteczne?

Kilka lat temu znaną i ogólnie stosowaną metodą było wysłanie tysięcy maili komu się tylko da, efektem czego było zjawisko spamowania skrzynek pocztowych. Programy pocztowe wprowadziły filtry antyspamowe i większość ofert trafiała do kosza. Dzisiaj takie praktyki nie są stosowane, bo są zwyczajnie nieskuteczne. Obecnie, aby mail z ofertą dotarł do odbiorcy, to odbiorca musi tego chcieć. W celu pozyskania adresów mailowych można zastosować metody takie jak:

  • Zapisanie do newslettera: klient przy odwiedzeniu Twojej witryny otrzymuje możliwość zapisania się do newslettera, jeżeli zapisze się to przyjmie również zgodę na otrzymywanie powiadomień przez pocztę elektroniczną. Warto zaproponować coś klientowi przy zaakceptowaniu newslettera, na przykład zniżkę lub darmową dostawę. Zaletą tej metody jest to, że jest ona dla Ciebie darmowa, wadą jest powolny czas pozyskiwania adresów mailowych
  • Zakup spersonalizowanej pod Twoją ofertę listy adresów mailowych. Taka lista maili, zawiera adresy mailowe osób, które zgodziły się na przyjmowanie reklam i jest dostosowana pod konkretną grupę odbiorców. Należy jednak unikać tanich list mailingowych z popularnych serwisów sprzedażowych, często zawierają one adresy mailowe osób, które nie zgodziły się na otrzymywanie reklam i są to losowe grupy odbiorców. Zakup gotowej bazy adresów mailowych daje nam możliwość natychmiastowego rozpoczęcia kampanii marketingowej poprzez rozsyłanie maili, wadą zakupu gotowej bazy maili jest jej spora cena.

Jak email marketing ma się do SEO?

Pozornie nijak, ale algorytmy Google oceniają Twoją witrynę na podstawie zaangażowania i ruchu, jaki generują osoby, które ją przeglądają. Z wyników wyszukiwania użytkownicy trafiają zazwyczaj tylko na stronę główną, za pomocą maila można ich nakierować na konkretne oferty, które mogą zwiększyć ruch na mniej aktywnych podstronach, co również zostanie docenione przez algorytmy.

Jak wysłać mailing?

Żeby mailing był estetyczny, graficznie atrakcyjny i skuteczny należy w tym celu wykorzystać odpowiedni program. Obecnie na rynku mamy naprawdę duży wybór programów do wysyłki newsletterów. Jednym z pierwszych i najprostszych programów jest FreshMail . Program oferuje najważniejsze funkcjonalności w tym możliwość wgrania bazy danych, gotowe szablony mailingu, możliwość analizy procenta otwartych maili oraz osób, które wypisały się z naszej listy mailingowej.

Innym popularnym programem jest polski Woodpecker. Jego niewątpliwą zaletą jest tzw. zimny mailing. Zakłada on, że program wypuszcza maile w odstępie czasowym. Dzięki temu serwery nie wyłapują naszych wiadomości jako spam i mamy większą szansę na dotarcie z ofertą do odbiorcy. Przydatną funkcją jest również możliwość ponowienia maili w zależności od scenariusza. Na przykład odbiorca odczytał naszego maila, ale nie podjął żadnej akcji, lub przeszedł na naszą stronę, ale niczego nie kupił. W takiej sytuacji możemy wysłać mu przypomnienie o ofercie lub zachętę do powrotu na stronę.


1 Komentarz. Zostaw komentarz

  • […] jak i Instagrama, co zwiększa ilość potencjalnych nabywców. Klient nie musi pisać specjalnych e-maili z banalnym pytaniem, co jednak często zaważa o kupnie. Rozmowa bezpośrednio w aplikacji […]

Menu