Content-Creation

Usługi

Google Ads

Czym są Google Ads?

Sieć reklamowa Google Ads to jedno z najskuteczniejszych narzędzi pozyskiwania Klientów i generowania sprzedaży w internecie. Firma Google stworzyła Adwords w 2000 roku i dzięki systematycznemu rozwojowi jest w stanie oferować najskuteczniejszą platformę reklamową w sieci.

Google Ads to kilkanaście typów różnych kampanii reklamowych o zróżnicowanych celach, które ma osiągać. Dzięki wyborowi odpowiedniego typu reklamy może generować sprzedaż w sklepie internetowym, kierować ruch na naszą stronę, wyświetlać reklamy video i display czy skłaniać ludzi do wykonania połączenia telefonicznego z określonym numerem.

Mnogość rozwiązań gwarantuje stworzenie wieloetapowej, zaawansowanej kampanii reklamowej. Dodatkowo platforma oferuje możliwość dokładnej weryfikacji skuteczności naszych działań dzięki niezliczonej ilości parametrów, jakie możemy monitorować w czasie rzeczywistym. Google Ads to obecnie nieodzowny element działań promocyjnych zarówno lokalnych firm jak i międzynarodowych korporacji.

Rodzaje kampanii Google Ads

Rozróżniamy kilka najważniejszych typów kampanii reklamowych w Google i na stronach internetowych dołączonych do sieci Google Adsense.

Najstarszy typ kampanii polegający na wyświetlaniu reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, działa w oparciu o wpisywane zapytania. Kampania może generować ruch na stronę, połączenia telefoniczne lub sprzedaż.

Ten typ reklam polega na wyświetlaniu kreacji graficznych na stronach internetowych dołączonych do programu Google Adsense. Grafiki mogą mieć różne wymiary. Możemy także określić kryteria ich wyświetlania określonej grupie odbiorców dobranej ze względu na miejsce zamieszkania, wiek lub płeć. Tego typu reklamy najczęściej dotyczą odzieży, obuwia, biżuterii lub aut. Warto wykorzystać display w momencie wprowadzania nowych produktów na rynek lub kiedy chcemy dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców relatywnie niskim kosztem.

Jeśli reklama display nie oferuje wszystkich możliwości, jakich szukamy, to lepszym rozwiązaniem może okazać się reklama video. Takie reklamy wykorzystywane są w momencie, kiedy chcemy przekazać klientom więcej informacji w krótszym czasie, np. możliwości oprogramowania, właściwości nowych urządzeń itd.

Osoby korzystające z Gmaila domyślnie wyrażają zgodę na przesyłanie informacji handlowych. W związku z tym, że Gmail jest obecnie najpopularniejszym operatorem pocztowym, to grupa potencjalnych odbiorców naszych reklam jest gigantyczna. Na ich skrzynki pocztowe możemy wysyłać zarówno wiadomości tekstowe jak i graficzne. Ten rodzaj kampanii polecamy wykorzystywać przede wszystkim firmom działającym w układzie B2C.

Kampanie produktowe to stosunkowo nowa forma promowania sklepów internetowych w sieci Google. Rozwiązanie pozwala na wyświetlanie zdjęć towarów ze sklepu internetowego od razu z ceną i linkiem do konkretnego produktu. Dzięki temu, po wejściu w zakładkę “Zakupy” w przeglądarce i wpisaniu interesującego nas produktu możemy od razu sprawdzić ceny w różnych sklepach i wejść w ten produkt, który najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Sam proces tworzenia kampanii jest dosyć skomplikowany i rozbudowany, ale w przypadku posiadania sklepu internetowego obecność w Merchant Center jest właściwie koniecznością.

Po co Ci reklamy w Google Ads

Skutecznie poprowadzona kampania w Google Ads może znacząco przyczynić się do sukcesu Twojego biznesu. Duża część firm właśnie na tym rozwiązaniu opiera strategię pozyskiwania klientów i generowania sprzedaży. Należy przy tym pamiętać, że tak jak każda inna kampania tak również ta wymaga czasu i regularnej pracy. Nie wystarczy uruchomić kampanii i czekać na efekty. Należy stale kontrolować wydatki, wyszukiwane frazy, skuteczność poszczególnych kreacji. Regularnie optymalizowana kampania może być skuteczniejsza niż kilku tradycyjnych handlowców w biurze. Dodatkowym atutem są oprogramowania do maszynowego uczenia, które jeszcze bardziej poprawiają skuteczność kampanii.

Zamów

Przewiń do góry