Content-Creation

Analitycy przeglądają statystyki w trakcie tworzenia raportu marketingowego.

Raport marketingowy – w jakim celu się go tworzy i co decyduje o tym, jakie elementy zawiera?

Raporty marketingowe mają różne cele i w związku z tym – różną zawartość. Od tego, jaki obszar działalności twojego biznesu raport obejmuje – zależny jest zakres danych, które bierze pod uwagę. Raporty marketingowe przygotowuje się zazwyczaj po to, by zbadać aktualny stan rynku, czy kondycję firmy na tle konkurencji i przygotować się do stworzenia strategii biznesowej na tej podstawie. Profesjonalna agencja marketingowa jest w stanie opracować dla ciebie raport, który odpowiada twoim potrzebom. Zrobi to w sposób dokładny, analiza będzie dogłębna i rzetelna, a fachowcy są w stanie wyciągnąć ze zgromadzonych danych wnioski, które w dużym stopniu ułatwią dalsze działania promocyjne. Wsparcie specjalistów, którzy wiedzą, co robią jest w przypadku opracowywania i wdrażania strategii biznesowych kluczowe.

Rodzaje raportów marketingowych – dowiedz się, czego możesz oczekiwać!

Raporty marketingowe dokumentują różne aspekty działalności twojej firmy. Mogą dotyczyć konkurencji, sytuacji w twojej branży na rynku lokalnym, krajowym lub międzynarodowym, renomy i reputacji twojej firmy w internecie, kondycji twoich portali społecznościowych, czy poprawności działania firmowej strony internetowej. 

Przykładowe rodzaje raportów marketingowych to:

  • Raport branżowy, czyli ogólny ogląd kondycji rynku, na którym działa twoja firma. Bada wielkość i potencjał twojej branży, konieczne wydatki na działania promocyjne, ustala, w jakich targach i innych eventach warto brać udział oraz jaka jest kondycja i strategie biznesowe konkurencji.
  • Raport e-commerce pozwoli twojemu sklepowi internetowemu zwiększyć zyski dzięki precyzyjnej, ciągłej analizie wszystkich czynników wpływających na jego rentowność. Raport e-commerce pozwala na opracowanie długofalowych i krótkofalowych działań promocyjnych. Dzięki temu będziesz mieć przewagę nad konkurencją.
  • Raport online da ci pojęcie, jaka jest kondycja twojej firmy jeśli chodzi o obecność w sieci. Dodatkowo dowiesz się, jak wygląda sytuacja w twojej branży jeśli chodzi o działania online. Co robi konkurencja i jaki jest potencjał opracowania i wdrożenia właściwej strategii w kanałach internetowych.
  • Raport SEO dotyczy wszystkich czynników, które mają znaczenie w tym, jak widoczna jest twoja firmowa witryna w wynikach wyszukiwania. Można badać kwestie techniczne, czyli jak twoja strona działa pod względem programistycznym i co za tym idzie pod kątem wygody użytkownika (ang. „User Experience” – UX), ale także stopień optymalizacji witryny jeśli chodzi o zawarte na niej treści.
  • Raport Social Media to dokument dedykowany działaniom firmy w mediach społecznościowych. Określa potencjał i stopień jego wykorzystania w poszczególnych portalach. Dodatkowo określa działania konkurencji i to, co zrobić, by zwiększyć zaangażowanie internautów. 

Raporty marketingowe – co decyduje o ich zawartości?

Raporty marketingowe zawsze opracowuje się po coś. Ten cel, którym może być na przykład modyfikacja bieżącej strategii marketingowej, lub opracowanie całkiem nowej – decyduje o zawartości raportu. Nie ma sensu analizować wszystkiego, bo to niczemu nie służy.

Fachowcy z profesjonalnej agencji marketingowej przygotują dla ciebie taki raport marketingowy, który weźmie pod uwagę dane istotne dla celu, w jakim jest tworzony. Zapewnią profesjonalną analizę tych danych, przedstawią je przejrzyście no i oczywiście są w stanie pokierować dalszymi działaniami marketingowymi twojej firmy. Taka kompleksowa usługa jest warta inwestycji, bo w biznesie tylko celowe i systematyczne działania są skuteczne.

Scroll to Top