Content-Creation

Czy działania PR wpływają bezpośrednio na sprzedaż?

Relacja pomiędzy działaniami Public Relations a efektywną sprzedażą jest złożona, więc odpowiedź na tytułowe pytanie nie będzie prosta i jednoznaczna. PR jest z pewnością potrzebne, aby przeprowadzić potencjalnego klienta przez cały lejek sprzedaży. Właściwa komunikacja z odbiorcami służy każdemu biznesowi oczywiście do tego, aby przedstawić się swoim przyszłym nabywcom, dać znać o swoim istnieniu i zaprezentować się z jak najlepszej strony.

Ale istotne jest też zainteresowanie i zaangażowanie tych, którzy już zwrócili uwagę na dany brand oraz takie pokierowanie interakcjami z tymi ludźmi, aby byli przekonani, że właśnie produkt lub usługa tej marki wyróżnia się na tle konkurencji i jest najlepszy do ich potrzeb.

Czym właściwie jest PR?

Nie zrozumiemy problemu postawionego w tytule artykułu, jeśli nie będziemy wiedzieli, czym właściwie są działania Public Relations.

Pech chce, że jest to jedno z najgorzej zdefiniowanych pojęć z zakresu marketingu, ze względu na to, że “definicji” jest całe mnóstwo. Zatem termin pozostaje wieloznaczny.

W naszej Agencji PR przyjmujemy podejście do tematu zakładające, że wraz z rozgłosem, renomą i tożsamością, które kreujemy dla brandów naszych klientów, rośnie też renoma i pozycja ich stron internetowych. Działania z zakresu PR są zatem ściśle powiązane z działaniami SEO.

Dlaczego? Bo obecnie nie ma mowy o wysokiej reputacji i prawdziwej sile marki bez jej wyraźnej obecności w sieci. A jeśli firma jest zaangażowana w sprzedaż internetową – jak najsilniejsza jej pozycja w internecie to absolutna konieczność!

Działania PR obejmują najróżniejsze elementy relacji z szeroko pojętą “publicznością”, z jaką dana firma się styka. Czyli z potencjalnymi i aktualnymi klientami, partnerami biznesowymi, prasą. Na wszystkich płaszczyznach, gdzie możesz zrobić dobre wrażenie – tam właśnie powinny skupiać się twoje działania.

Ze względu na kompleksowość zagadnienia, zaangażowanie świetniej Agencji PR będzie kluczowe. Jest to najlepsza inwestycja, jeżeli długofalowo chcesz rozwinąć swój biznes i poprawić wyniki sprzedażowe!

Public Relations – jak działania PR wpływają pośrednio i bezpośrednio na sprzedaż?

We wstępie postawiliśmy tezę, że działania PR mają wpływ na potencjalnych klientów na każdym etapie lejka sprzedaży, a więc także na finalną decyzję o zakupie konkretnego produktu, lub usługi.

Znakomita strategia Public Relations obejmuje budowanie reputacji i rozgłosu firmy, tak, by grupa docelowa potencjalnych klientów nie tylko dowiedziała się o marce, ale i zainteresowała jej ofertą. Interakcja z takimi zaciekawionymi osobami – na portalach społecznościowych, czy poprzez publikowanie wartościowych treści video, tekstowych, infografiki – pozwoli im zmienić początkowe zainteresowanie w prawdziwe zaangażowanie.

Storytelling świetnie się sprawdza w sytuacji, gdy budujemy branding danej firmy. Jeśli potrafimy stworzyć spójną narrację, docierającą do wyobraźni, a przede wszystkim do emocji osób, na których najbardziej chcemy wpłynąć – jesteśmy w domu.

Potencjalny klient, zaangażowany poprzez wartościowe treści oraz emocjonalnie przekonany o tym, że brand daje mu to “coś więcej”, niż cała reszta – z pewnością dokona zakupu. Dotyczy to tak sprzedaży internetowej, jak zakupów w tradycyjnych sklepach.

Działania PR są firmom niezbędne, bez nich nikt nie dowie się o marce, nawet jeśli ta oferuje świetnej jakości produkty bądź usługi.

W naszej Agencji PR zdajemy sobie sprawę z tego, że musimy działać wielokanałowo i na różnych płaszczyznach. Nasz profesjonalizm przekłada się na sukces naszych klientów, którzy nie tylko zyskują rozgłos, rozpoznawalność i zainteresowanie w swoich branżach, ale zwiększają obroty i zyski.

Scroll to Top