Content-Creation

Czym jest strategia marketingu treści?

Strategia marketingu treści to planowe działania, których celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki, zbudowanie renomy i statusu autorytetu w branży, zyskanie nowych i utrzymanie obecnych klientów oraz osiąganie pożądanych wyników sprzedażowych.

Metodą na osiągnięcie tych celów jest tworzenie treści publikowanych online, przybierających różne formy. Są to posty w mediach społecznościowych, treści na stronie internetowej i na blogu firmowym, artykuły partnerskie, e-maile, newslettery, materiały wideo – w tym te w formacie live – zdjęcia, podcasty, darmowe e-booki i webinary.

Aby tworzone treści prowadziły do określonych celów, którym mają służyć – należy stworzyć dokładny plan tego jak i co chcemy osiągnąć. To właśnie jest strategia marketingu treści.

Plan publikacji treści – kalendarz emisji kontentu

Plan publikacji treści, który przybiera formę kalendarza, to znakomite narzędzie, dzięki któremu jesteśmy w stanie nie tylko dopilnować, by treści pojawiały się w sieci na czas. Możemy również optymalizować pory i dni tygodnia emisji treści, analizując to kiedy nasza widownia jest najbardziej interaktywna z nami. 

Treści publikowane w stałych dniach i o wyznaczonych porach dają odbiorcom pewność, że zawsze właśnie wtedy mogą liczyć na nowe materiały. To przekłada się na bardzo dużą lojalność ze strony widowni i na renomę twojego brandu.

Jakie treści publikować?

To, jakie treści będziemy zamieszczać w sieci zależy nie tylko od profilu naszego biznesu, ale przede wszystkim od tego, kim są ich odbiorcy. Jednak czynnik, który zawsze trzeba brać pod uwagę, niezależnie od tego, do kogo kierujemy nasz przekaz to jakość. Treści, które mają cel promocyjny muszą być w pierwszej kolejności świetnej jakości. Błędem jest umieszczanie na stronie firmowej, czy firmowym blogu i w mediach społecznościowych tekstów, zdjęć, materiałów wideo i innych – kiepskiej jakości.

Zadbaj o to, by wizualizacje i filmy były zrobione fachowo, teksty nie zawierały błędów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych, a webinary i podcasty były naprawdę dobrze wyprodukowane. To, jakiej jakości treści emitujesz jest w oczach odbiorców odbiciem jakości twoich produktów i usług.

Treści, które mają szansę wypromować twój brand muszą być w jakiś sposób przydatne twoim odbiorcom. Mogą to być na przykład poradniki, kompendia wiedzy, które są w stanie stworzyć dla twojej marki status autorytetu w branży. Ale treści, które kierujesz do potencjalnych klientów mogą być także innego rodzaju. Mogą inspirować, lub mieć wartość rozrywkową. Wszystko zależy od tego, czym zajmuje się twoja firma no i od tego kim są twoi klienci. Właściwe określenie tego, jaka jest docelowa grupa odbiorców to najważniejszy czynnik powodzenia strategii marketingu treści.

Persona, storytelling i czemu służą treści publikowane przez biznesy online

Idealny odbiorca treści marketingowych to tak zwana „persona”. Badając naszych klientów, rynek w naszej branży oraz konkurencję jesteśmy w stanie stwierdzić kim są ludzie, którzy rzeczywiście skorzystają na zakupie naszych produktów i usług. Czyli wiemy, jak rozwiązać konkretny problem danej grupy potencjalnych klientów. Do nich właśnie w pierwszej kolejności kierowany jest przekaz reklamowy. I to właśnie wiek, wykształcenie, płeć, status społeczny, rodzinny, miejsce zamieszkania i szereg innych cech „persony” decyduje o tym gdzie, w jakiej formie i jak często publikujemy nasz content.

Kiedy już wiemy dla kogo tworzymy treści zastanówmy się nad tym, jaki image naszego brandu chcemy stworzyć i jaką historię mamy naszym klientom do opowiedzenia. Storytelling to rodzaj marketingu treści, który polega na promocji poprzez fabularyzację. Sprzedajemy marzenia, emocje, tęsknoty, wartości. Historia, którą opowiada nasza narracja musi trafiać w uczucia i przekonania docelowej widowni. I musi dobrze obrazować to, co w naszym brandzie jest wyjątkowe i co jest naszym motto.

Zawsze należy dbać o spójność strategii marketingu treści. To znaczy, że to, co publikujemy w różnych miejscach internetu musi się wzajemnie uzupełniać i mieć określony sens. Czy wchodzimy w rolę eksperta, czy inspirujemy – niech nasz content będzie miał jakiś wyraźny charakter i przesłanie. Lepiej, żeby cel stricte marketingowy nie wybijał się ponad wszystko inne.
W razie wątpliwości co do tego, jak „ugryźć” strategię marketingu treści warto powierzyć jej opracowanie i realizację profesjonalnej agencji reklamowej. Doświadczeni specjaliści będą najlepiej potrafili zadbać o jej każdy szczegół, a działania będą prawidłowe i zaprocentują zwiększeniem sprzedaży i zysków.

Scroll to Top