Content-Creation

Zadowoleni ludzie podczas spotkania biznesowego.

Współpraca DIY – czym jest i dlaczego jest tak korzystna?

Do zapoczątkowania współpracy DIY konieczny jest zarówno odbiorca wykazujący zapotrzebowanie na dany asortyment, jak i dostawca, który ten produkt oferuje. Odnosi się to zarówno do współpracy między sklepami, a centrami logistycznymi, jak również do współpracy między fabrykami czy zakładami pracy. Dlatego zarówno będąc, właścicielem sklepu budowlanego, niewielkiej fabryki czy dużego centrum logistycznego warto wiedzieć, czym charakteryzuje się korzystna współpraca DIY.

Przykłady współpracy DIY i korzyści z niej wynikające

Posiadając swoje przedsiębiorstwo lub zakład produkcyjny, rzadko możliwe jest wytworzenie w nim wszystkich elementów koniecznych do wyprodukowania danego produktu. Zazwyczaj jego składowe zamawiane są z różnych firm, które dostarczają je na miejsce, a następnie wykonywany jest z nich produkt sprzedażowy. Idealnym przykładem jest w tym przypadku stolarnia produkująca meble. Jest to zakład z własnym tartakiem, przez co, ma stały dostęp do drewna litego, które następnie jest zabezpieczane, heblowane czy szlifowane. Następnie deski są klejone, przecinanie i lakierowane, a z nich wykonywane są fronty lub ścianki szafek. Kolejno elementy te są łączone i z nich powstaje gotowy produkt – na przykład szafka kuchenna. Jest to bardzo uproszczony opis zadań, które należy wykonać przy produkcji mebli, jednak do ich wykonania nie zostało użyte samo drewno. Stolarnia potrzebowała na wstępie środków koniecznych do zabezpieczenia tego materiału przed szkodnikami i grzybem, jak również narzędzi takich jak tarcze do piły, dłuta, wiertła oraz lakierów, klejów czy śrub, które łączą mebel w całość. Żaden z tych produktów nie został jednak wyprodukowany w danym zakładzie stolarskim – wszystkie pochodzą od firm zewnętrznych, z którymi została nawiązana współpraca. 

 

Podobna sytuacja jest w przypadku sieci budowlanych. Sklepy te posiadają szeroki wybór asortymentu z różnych działów – nie sposób byłoby wykonać je i pozyskać z jednej fabryki, mimo iż wiele z tych sklepów oferuje przeróżne produkty pod swoją marką. Nie oznacza to jednak, że każdy z nich posiada niezliczoną ilość fabryk, w których produkowane są towary na dział hydrauliczny, budowlany, ogrodowy czy sektor z narzędziami. Współpraca DIY jest w tym przypadku niezastąpiona – sieci budowlane zamawiają dane produkty dopasowane do swoich potrzeb i wymogów w centrach logistycznych lub bezpośrednio od producentów, a ci z kolej personalizują dany produkt, który kolejno trafia na sklepowe półki.  

Przedstawiona współpraca DIY niesie z sobą bez wątpienia niebywałe korzyści – każdy zakład czy producent może bowiem skupić się na wykonywaniu swojego produktu. Niemożliwością byłoby wyprodukowanie wszystkich elementów potrzebnych do wykonania mebli przez jeden zakład lub kierowanie wieloma fabrykami o tak zróżnicowanych specjalizacjach. Wyprodukowanie śrub koniecznych do łączenia mebli wymaga bowiem zupełnie innego zaplecza technicznego niż przykładowo wytworzenie lakierów niezbędnych do zabezpieczenia drewna.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze partnera do współpracy DIY?

Wśród szerokiej gamy producentów nie jest łatwo znaleźć markę, która swoimi usługami i produktami wyróżni się na tle innych. Każdy producent wchodzący na rynek DIY, powinien mieć świadomość oczekiwań, jakie stawiają przed nim odbiorcy. Mimo iż wiele produktów pochodzi z krajów azjatyckich, coraz częściej większa liczba osób zwraca uwagę na standard wykonania danego towaru, a najbardziej wymagający klienci celują w asortyment z górnej półki. Aby zapewnić stałą i dobrze prosperującą współpracę, należy zdać sobie sprawę z wymagań, jakie ma na co dzień obecny rynek.

Fakt, że produkt musi wyróżniać się znacząco pod względem jakości jest obowiązkowym elementem, który pozwala na rozpoczęcie współpracy w tym biznesie. Wiele firm tnąc koszty, oszczędza na materiałach, jednak to często przynosi odwrotny efekt. Obecny klient jest odbiorcą świadomym – niemal każdy korzysta ze smartfonów i tabletów również podczas zakupów. Nietrudno jest więc wyszukać w internecie opinie na temat danego produktu czy producenta, stojąc tuż przed sklepową półką. Klient, widząc niską notę zazwyczaj rezygnuje z zakupu, mimo początkowego zainteresowania, decydując się na produkt lepszej jakości, który posłuży mu na dłuższy czas. Ponadto dużą uwagę zwraca się również na to, czy dany przedmiot poddawany jest recyklingowi oraz w jaki sposób wpływa na środowisko. Życie w stylu eko ma coraz większe znaczenie dla dzisiejszego świadomego konsumenta.

Czy posiadanie produktu wysokiej jakości zapewni wysoką sprzedaż?

Posiadanie dobrej jakości asortymentu nie jest jedynym kluczem do sukcesu. Sprzedając swoje produkty, warto zwrócić uwagę czy nasz dostawca oprócz samego towaru, udostępnia również pakiet know-how, który pomoże sprzedać dany produkt. Przyniesie to korzyści obydwu stronom – zarówno centrom i sieciom handlowym, jak i poszczególnym producentom. Dobrze wyeksponowany na półce towar szybciej znajdzie swojego odbiorcę docelowego i nie zniknie na tle innych produktów. Niektóre firmy wychodzą jeszcze o krok dalej i oprócz projektu półki sprzedażowej oferują aplikacje mobilne i wizualizacje, co ułatwia sprzedaż nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w sprzedaży online. E-commerce w dzisiejszym świecie odgrywa ważną rolę, a gotowe wizualizacje pozwalają na szybką sprzedaż danego produktu w sklepach internetowych.

Znacząca rola logistyki we współpracy DIY

Poszukując firm do współpracy DIY, należy zwrócić szczególną uwagę, na prawidłowo skoordynowaną pracę działu sprzedaży i logistyki. Firmy, które posiadają obecnie własne centrum logistyczne znacząco wyróżniają się na tle innych. Niezależność od firm zewnętrznych pozwala im na większą elastyczność i lepszy przepływ informacji – zdecydowanie łatwiej jest porozumieć się między wewnętrznymi działami swojej firmy, niż utrzymywać stały kontakt z firmą zewnętrzną. Rozpoczęcie współpracy z firmą, która oprócz produktów wysokiej jakości posiada również własną logistykę, zapewnia nam ciągłość dostaw. Wiąże się to ze stałym zatowarowaniem danego punktu sprzedaży czy zakładu pracy i brakiem przestojów w firmie.

Fair Underlay – polski przykład solidnego partnera biznesowego w sektorze DIY

Fair Underlay to polska firma produkująca wysokiej klasy podkłady podłogowe, które można znaleźć w sklepach na terenie niemal całej Europy, jak również w USA i Maroko. Oprócz produktów wysokiej jakości oferują również szeroki pakiet informacji o swoich podkładach podłogowych, co wyróżnia ich na tle pozostałych producentów. Zapewniają prywatne etykietowanie i opakowanie produktu, jak również projekt półki. W dodatku Fair Underlay nie narzuca swojego logo i nie promuje swojej marki na produktach – pozwala to na pełną personalizację oferowanych przez nich podkładów podłogowych.  

Dodatkowo ich własne centrum logistyczne umożliwia zapewnienie ciągłości dostaw, a co za tym idzie utrzymanie obecnych klientów i stałe pozyskiwanie nowych. Firma posiada również własne laboratorium, które pozwala im na rozwój, dzięki testom i badaniom na oferowanych przez nich podkładach podłogowych. Ponadto Fair Underlay udostępnia swoje laboratorium dla mniejszych przedsiębiorstw, które nie posiadają własnego zaplecza naukowego. Zapewnia to rozwój zarówno mniejszych firm, jak i regionu Wielkopolski, w którym zlokalizowana jest firma. 

Fair Underlay posiadając własne centrum logistyczne i laboratorium jest niezależną firmą, która działając w systemie przyjaznym środowisku, zapewnia obsługę i produkty na światowym poziomie. Jest to przykład dobrze zorganizowanej struktury firmy i rzetelnego partnera biznesowego przy współpracy DIY, który znając wymagania obecnego rynku jest w stanie sprostać jego wymogom.

Scroll to Top