Content-Creation

Baner - Czym jest strategia marketingi internetowego.

Czym jest strategia marketingowa?

Strategią marketingową nazywamy zbiór wytycznych, wskazówek, rad i działań, które zastosowane przez przedsiębiorstwo pomagają w osiągnięciu założonych celów firmy. Cel powinien być: możliwy do zmierzenia, konkretny, ograniczony w czasie, realny, czyli możliwy do osiągnięcia, a także trafny, czyli dopasowany do Twoich potrzeb i możliwości. Do przykładowych celów można zaliczyć: promowanie nowych usług lub produktów, budowę wizerunku eksperta, dotarcie do nowych klientów, wzrost sprzedaży i przychodów itp. 

Charakterystyczną cechą strategii marketingowej jest bycie częścią szeroko pojętego rozwoju przedsiębiorstwa. Działania firmy powinny być przemyślane, zakładać spójność różnych strategii oraz odpowiednie ich połączenie z działami w firmie tj. produkcja, promocja, logistyka itd. Strategia będzie skuteczna jeśli zadbamy o jej kontrolę, aktualizację i optymalizację w zależności od podjętych działań. 

Istnieje kilka podstawowych typów strategii marketingowych

  • Strategia segmentacji
  • Strategia skupiona na konkurencji 
  • Strategia pozycjonowania 
  • Strategia marketingu treści 
  • Strategia lojalnościowa
  • Strategia ambasadorów marki 
  • Strategia marketingu cyfrowego 

Strategia marketingu cyfrowego zakłada skupienie działań reklamowych i promocji w internecie. Stanowi uzupełnienie marketingu tradycyjnego. Obecnie jest najczęściej wykorzystywaną strategią i to właśnie na niej się skupimy i rozłożymy na czynniki pierwsze. Dodatkowo podamy przykładowe działania w obrębie marketingu internetowego. Takie działania znajdziesz w ofercie agencji marketingowych. 

Marketing cyfrowy obejmuje: 

  • Google Ads – to szereg typów kampanii reklamowych w serwisie Google. Reklamy te są w stanie zapewnić sukces w różnorodnych celach, od sprzedaży w sklepie, do wypełnienia formularzy kontaktowych ze swoimi danymi. 

Działania: kreacja graficzna kampanii, wkład merytoryczny, pozyskiwanie leadów, tworzenie baz danych z podziałem na grupy docelowe, analiza wyników i optymalizacja działań na podstawie raportów

  • Aktywność w social media – zlokaliwane na portalach tj. Facebook, Instagram, Linkedin, Tik Tok, Twitter, Pinterest i Snapchat. 

Działania: obsługa portali społecznościowych, budowanie indywidualnie dobranych grup odbiorców, tworzenie spójnego layoutu, tworzenie wideorelacji i kreacji graficznych, obsługa relacji, ankiet, konkursów i wydarzeń w social mediach, tworzenie i nadzór nad kampaniami reklamowymi

  • SEO – inaczej nazywane pozycjonowaniem organicznym. Jest to cały zestaw prac programistycznych i copywriterskich, które w ostatecznym rozrachunku przełożą się na lepszą widoczność strony w internecie. 

Działania: pozycjonowanie stron i sklepów www, optymalizacja treści na stronach, link building, reklama w wyszukiwarkach, reklama display na serwisach www, video marketing, remarketing

  • E-Mail Marketing/Newsletter – polega na zbiorczej wysyłce wiadomości mailowych do określonych baz odbiorców podzielonych ze względu na branże, lokalizacje lub wielkość przedsiębiorstwa. W mailach można znaleźć informacje o nowym produkcie, zmianie oferty lub informacji o promocjach, lub wyprzedażach. 

Działania: kreacja graficzna kampanii, wkład merytoryczny do newsletterów, mailingów oraz ankiet, pozyskiwanie leadów, tworzenie baz danych, analiza wyników i optymalizacja działań

  • Strony i sklepy www

Działania: tworzenie nowoczesnych i responsywnych strony www, sklepów internetowych w technologii woocommerce, shoper, prestashop oraz zaplecza serwisowego dla stworzonych stron i sklepów

  • Grafika internetowa

Działania: tworzenie layoutu stron i esklepów, tworzenie grafik pod kątem social mediów, wizualizacje i prezentacje multimedialne, tworzenie banerów internetowych, tworzenie layoutów do newsletterów i mailingów

Przepisem na sukces i osiągnięcie założonych celów jest zazwyczaj połączenie kilku różnych strategii marketingowych oraz dobranie do nich odpowiednich elementów. Szczególną uwagę warto zwrócić na marketing internetowy, ponieważ staje się on najbardziej popularnym narzędziem. Powierz stworzenie kompleksowej strategii agencji marketingowej. Będzie w stanie doradzić oraz dobrać rozwiązania najlepsze dla Ciebie i Twojej firmy. 

Scroll to Top