Content-Creation

Zdjęcie z targów branżowych w Delhi.

Jak wybrać najlepsze targi dla Twojego biznesu?

“Zgłoś swoją firmę” – zachęcają buttony CTA na niejednej stronie dotyczącej targów biznesowych. Gdy prowadzisz firmę, wszelkie kanały dotarcia do potencjalnych klientów wydają Ci się słuszne. Jednak za zgłoszeniem na targi powinien iść dużo większy argument – Twoja firma musi widzieć w tym wydarzeniu potencjał i musi ono jej przynieść realne zyski. W tym artykule objaśniamy, jak podjąć dobrą decyzję o wystawieniu firmy na targach biznesowych.

W jakim celu wystawiam firmę na targach?

Wystawienie stoiska na targach to niekiedy duży koszt – musisz podjąć decyzję, czy będzie to inwestycja, czy zwyczajny wydatek. Zanim zaczniesz wybierać, jakie targi biznesowe będą najlepszym środowiskiem dla Twojej firmy, zastanów się, co mają wnieść w jej życie. Poszukujesz partnerów biznesowych czy klientów, którzy kupią Twój produkt? Zależy Ci na budowaniu świadomości marki czy samej sprzedaży? Udział w targach może być dobrą wizytówką PRową – firma wychodzi zza swoich murów do klienta i pokazuje “TO zrobiliśmy przez ostatnie miesiące”. Twoi przedstawiciele budują networking i zapoznają potencjalnych klientów z Twoim produktem/usługą.

Przykład:

Załóżmy, że jesteś stolarzem. Twoja firma od lat działa na rynku i nie tylko tworzy i sprzedaje bezpieczne meble dla dzieci, ale także zaopatruje firmy meblarskie w części drewniane do ich autorskich mebli. Przejdźmy przez proponowane oferty targów:

  1. Trafiasz na ofertę targów dla stolarzy – zadaj sobie pytanie: czy te targi spełniają moje cele biznesowe? Jeśli szukasz partnerów biznesowych i oferujesz innowacyjne rozwiązania w sektorze drzewnym, może to być dobry ruch dla Twojej firmy.
  2. Następne: targi dla producentów, projektantów mebli i dystrybutorów. W ofercie masz części do mebli z drewna wysokiej jakości i zależy Ci na pozyskaniu klientów biznesowych – nad takimi targami warto się zastanowić. Dzięki obecności na targach pokazujesz, że jesteś pewny swojego produktu i usługi.
  3. No i na końcu – targi dla rodziców. Tam będziesz mógł pokazać swój produkt, który stworzyłeś specjalnie dla ich dzieci. Twoi przedstawiciele spotkają się bezpośrednio z potencjalnymi klientami i będą mogli zaprezentować Twój produkt i jego zalety bezpośrednio Klientom. Opcjonalnie przekażą zainteresowanym rabat na zakup produktu i mało brakuje do tego, aby klient był Twój.

Nie zawsze musisz brać udział w targach typowo branżowych

Faktem jest, że uczestnictwo w targach branżowych to prestiż dla firmy, jednak nie zawsze jest to głównym celem. W zależności od potrzeb wybierz targi, w których udział biorą przedsiębiorcy podobni do Ciebie lub osoby, które mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Należy zwrócić również szczególną uwagę na lokalizację i zasięg danych targów – możesz brać udział w targach w Twojej okolicy lub tych w pozostałej części Polski czy świata.

Wszystko zależy więc od wielkości Twojej firmy i jej możliwości produkcyjnych czy usługowych. Targi to jednak świetna okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesów i zyskania kolejnych klientów, którzy pozwolą rozwinąć Twoją markę.

Analiza mapy wydarzeń

Poszukaj nadchodzących imprez branżowych i zrób listę tych, które najlepiej odpowiadają na Twoje potrzeby. Poszukaj mocnych stron każdej z nich, obierz cel uczestnictwa w targach i rozważ najlepsze opcje.

Prowadząc firmę, starasz się dotrzeć do swoich klientów na wszelkie możliwe sposoby – to oczywiste. I jednocześnie ryzykowne – prowadzi to niekiedy do nieprzemyślanych działań, na które Twoje pracownicy tracą energię, czas, a Ty dodatkowo pieniądze.

Udział w targach a zaawansowane działania PR

Uczestnictwo w targach jako firma to świetne pole do działań PRowych. Marketing w branży przemysłowej stanowi niszę i wymaga podejścia strategicznego. Jeśli masz możliwość wystawić firmę na targach, ale nie wiesz, od czego zacząć lub potrzebujesz zaawansowanych usług eventowych, skontaktuj się z nami. Nasze doświadczenie i biegłość w tym temacie pomogła niejednej firmie odnieść branżowy sukces. Umów się na rozmowę z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!

Scroll to Top