Content-Creation

Case Studies

Marketing Przemysłowy

Cekobud – manufaktura cegły ręcznie formowanej z siedzibą w Stróży niedaleko Kraśnika w województwie lubelskim. Założona przez Jana Piętala ponad 70 lat temu. Obecnie firmę prowadzi czwarte pokolenie rodziny Piętal. Głównym produktem firmy są cegły ręcznie formowane, wypalane od początku w tym samym (największym w Polsce) piecu opalanym węglem. Uzupełnienie oferty firmy stanowią płytki ceglane, impregnaty, fugi i zaprawy.

Zadania

Firma Cekobud wzięła udział w projekcie internacjonalizacji. Wniosek zakładał zbudowanie nowej marki, która z powodzeniem wejdzie na rynek brytyjski i niemiecki. Marka Cekobud nie ma konotacji z żadnych z wymienionych rynków, dlatego na potrzeby internacjonalizacji stworzona została marka Wenzel Bricks (rynek brytyjski) oraz Wenzel Ziegel (rynek niemiecki). Agencja Content Creation została wybrana jako jedna z firm odpowiedzialnych za realizację części zadań założonych we wniosku, między innymi za:

    • przygotowanie raportu rynkowego oraz raportu konkurencji na rynku niemieckim i brytyjskim
    • przygotowanie strategii marketingowych na obu wymienionych rynkach
    • przygotowanie strategii SEO dla domeny w języku niemieckim i angielskim
    • opracowanie strategii komunikacji w social mediach
    • opracowanie kampanii Google ADS oraz Google Merchant Center dla rynku niemieckiego i brytyjskiego
    • realizacja filmów promocyjnych dla obu rynków
    • opracowanie reklam display do wykorzystania w social mediach oraz sieci reklamowej Google 
    • opracowanie kampanii w prasie specjalistycznej 
    • opracowanie koncepcji oraz layoutu graficznego strony i sklepu internetowego dla nowo powstałej marki, a następnie wdrożenie projektu 
    • uruchomienie nowej witryny 
    • uruchomienie działań promocyjnych dla nowej marki

Realizacja - raport rynkowy

Ze względu na ilość zadań, które przed nami postawiono, nasza praca była rozłożona na kilka etapów i trwała kilka miesięcy. Obsługę klienta rozpoczęliśmy od stworzenia raportu rynkowego dla Niemiec i Wielkiej Brytanii. Dzięki temu udało się nam wyodrębnić konkurencję na obu rynkach, najbardziej zbliżoną pod kątem wielkości przedsiębiorstwa oraz specyfiki produktów. Jest to o tyle ważne, że szczególnie w Niemczech jest wielu producentów cegły, ale nie ręcznie formowanej i niewypalanej dawną metodą. Przeważa tam produkcja taśmowa z wykorzystaniem pieców gazowych, co istotnie wpływa na wygląd i właściwości produktu. Udało nam się również zbadać główne kanały sprzedaży, wartość całego rynku, oraz dominujące produkty. Stworzyliśmy również wykaz najważniejszych imprez targowych, który jest aktualnie wykorzystywany do planowania działań marketingowych firmy.

Raport Konkurencji

Po przygotowaniu raportu rynkowego kolejnym krokiem było opracowanie raportu konkurencji. Dla każdego rynku wybraliśmy po 5 firm najbardziej pasujący profilem do Manufaktury Cekobud. Raport konkurencji zawierał następujące działy:

  • podstawowe informacje o firmie
  • opis działań promocyjnych konkurencji w internecie
  • raport kondycji witryny internetowej każdego konkurenta (ocena programistyczna, wykaz fraz kluczowych, przybliżony ruch na witrynę)
  • raport działań firmy w social mediach 
  • raport działań offline (prasa, wydarzenia targowe) 

Ten dokument okazał się kluczowy przy budowie nowej witryny i sklepu internetowego. Dzięki informacjom o pozycjonowaniu konkurencji byliśmy w stanie stworzyć dokładną bazę słów kluczowych, a następnie zaszyć je przy tworzeniu całego contentu na stronie. Struktura zakładek i podział stron innych producentów przełożył się na budowę mapy UX naszej strony. Pomogło nam to przyspieszyć pracę w witrynie i uniknąć wielu błędów, które popełniają firmy tworząc strony na zagraniczne rynki. 

Przygotowanie strategii marketingowej

Po opracowaniu raportu rynkowego oraz raportu konkurencji, która występuje na obu rynkach, kolejnym krokiem było przygotowanie pełnej strategii wejścia z nową marką na rynek. Efektem naszej pracy była strategia marketingowa na pierwsze 6 miesięcy funkcjonowania. Założyliśmy, że po każdym kwartale będzie istniała konieczność weryfikacji efektów działań i po dwóch kwartałach nastąpi gruntowna analiza wyników a wraz z nimi możliwe, że zajdzie konieczność zmiany kanałów sprzedaży lub rozkładu budżetu przeznaczanego na promocję. W naszej strategii główny nacisk położyliśmy na promocję poprzez social media oraz reklamy Google Ads. Przygotowany został również media plan publikacji w prasie drukowanej oraz na portalach branżowych. 

Założyliśmy, że pierwszy kwartał będzie fazą budowania świadomości potencjalnych klientów oraz zapoznawania ich z ofertą firmy, jej stroną oraz historią. Marka Wenzel Bricks i Wenzel Ziegel są kompletnie nieznane, a sama technologia ręcznego wypalania cegieł jest na tyle specyficzna, że warto uświadomić klientów, na czym polega różnica między cegłą ręcznie formowaną a tą produkowaną taśmowo.  

Kolejny kwartał miał być poświęcony na wykorzystanie grupy, którą zebraliśmy na początku działań i uruchomienie działań remarketingowych. Celem nadrzędnym drugiego kwartału jest przełożenie zainteresowania marką na konwersję. Witryna została zbudowana głównie z myślą o zamówieniach hurtowych przez dystrybutorów w ramach B2B, ale może być również wykorzystywana do sprzedaży detalicznej (B2C).

Opracowanie witryny internetowej

Podczas tworzenia nowej marki, została opracowana nazwa, logotyp oraz identyfikacja wizualna. Dostarczone do nas materiały wykorzystaliśmy do stworzenia layoutu graficznego nowej strony internetowej, która oprócz funkcji informacyjnej posiadała również moduł e-commerce. Witryna została zbudowana na systemie WordPress z wykorzystaniem page buildera Elementor Pro oraz rozszerzona o moduł sprzedaży WooCommerce. Layout został opracowany w programie Figma. W podstawowej wersji sklep nie posiadał możliwości bezpośrednich zakupów. Ceny były widoczne tylko dla zalogowanych użytkowników, a sama rejestracja nie była możliwa automatycznie i wymagała zgody właściciela domeny. Obecnie na sklepie ceny są widoczne dla wszystkich użytkowników, a możliwość założenia konta została zautomatyzowana. Strona została stworzona w języku angielskim oraz niemieckim i jest w pełni responsywna. Posiada również podpięty pełen pakiet analityczny Google (Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager), oraz Pixel FB i API konwersji. Analityka została uzupełniona o program HotJar badający zachowania użytkowników na stronie.

Uruchomienie witryny i działań promocyjnych dla nowej marki

Efektem naszej pracy był kompleksowy raport rynkowy, raport konkurencji, pełna strategia marketingowa dla rynku brytyjskiego i niemieckiego oraz domena internetowa połączona ze sklepem. Obecnie przeszliśmy z okresu prac przygotowawczych do pełnej promocji marki. Klient oprócz działań online obecny jest również na targach branżowych, szczególnie w Niemczech. Wejście na nowy rynek z nową marką jest procesem kosztownym i długotrwałym wymagającym stałej uwagi oraz wyciągania wniosków. Obecnie Manufaktura Cegły Cekobud jest największym producentem cegły ręcznie formowanej w Polsce. Naszą misją jest znalezienie się w czołówce producentów tego asortymentu na rynku niemieckim oraz brytyjskim. Z pewnością nie jest to zadanie łatwe, ale sukces dzięki temu będzie smakował jeszcze lepiej.

Podsumowanie

Internacjonalizacja to bardzo dobry kierunek rozwoju dla polskich przedsiębiorstw, którym zależy na rozwoju i zwiększaniu sprzedaży. Wymaga jednak drobiazgowego przygotowania oraz wyboru odpowiednich firm, z którymi chcemy rozpocząć współpracę. Cekobud to kolejna marka, która zaufała nam przy realizacji programów PARP-u i kontynuuje z nami współpracę także po zakończeniu projektu.

Rozmawiajmy

Umów się z naszym specjalistą na darmową konsultację marketingową.

Zostaw swoje dane – skontaktujemy się z Tobą, przeanalizujemy Twój marketing i zaproponujemy najlepsze rozwiązania.

Scroll to Top