Case Studies
Marketing Przemysłowy
Firma BMW Motorrad Sikora to renomowany dealer specjalizujący się w sprzedaży aut i motocykli BMW oraz świadczeniu usług serwisowych. Dysponuje sześcioma oddziałami w Polsce i nieustannie rozwija swoją działalność, otwierając nowe placówki. To ceniony dealer motocykli BMW, z imponującym osiągnięciem 12-letniego utrzymywania tytułu „Dealera Roku”.
Zadania
Firma BMW Sikora zgłosiła się do nas z prośbą o przygotowanie kompletnego raportu pokazującego aktualną sytuację sportów motorowych na torach wyścigowych w Polsce oraz potencjał rozwoju tych wyścigów w następnych latach. Celem zadania było dostarczenie danych niezbędnych do opracowania oferty współpracy dla potencjalnych sponsorów cyklu BMW Motorrad.
W ramach zleconego przez klienta zadania podjęliśmy następujące kroki:
- Analiza danych historycznych i potencjału strony w oparciu o Google Analytics
- Analiza potencjału fraz i tematyki w social mediach (Facebook, Twitter, Instagram, fora, blogi, newsy)
- Analiza postrzegania marki na tle konkurencji (Suzuki, Honda, Kawasaki, Ducatti)
- Analiza potencjału imprezy pod kątem odbiorców
- Zestawienie proponowanych działań promocyjnych online i offline
- Zestawienie proponowanych działań wspierających pozyskanie nowych sponsorów
- Opracowanie grup docelowych wśród sponsorów
- Opracowanie grupy odbiorców wśród kibiców
- Trendy dotyczące całego zagadnienia wyścigów i imprez motocyklowych
Analiza strony Internetowej i mediów społecznościowych
W ramach tego zadania dokładnie przeanalizowano witrynę internetową i profile społecznościowe firmy. Analiza danych historycznych wspomagana była przez programy takie jak Brand24, Semstorm, Senuto, Ahrefs. Dzięki Google Analytics, identyfikowane były potencjał stron jak i źródła ruchu oraz ilość odnośników zwrotnych na stronie. Uwzględniono ruch organiczny, jak i płatny.
Dane uzyskane z analizy wskaźników konwersji pozwoliły na zrozumienie ścieżek użytkowników prowadzących do witryny oraz identyfikację obszarów, w których można wprowadzić optymalizację w celu poprawy efektywności działań marketingowych.
Dodatkowo przeprowadzono analizę pod kątem SEO, aby zidentyfikować możliwość zwiększenia ruchu na stronie internetowej. Analiza konkurencji dostarczyła informacji na temat najlepszych działań i strategii związanych z optymalizacją witryny internetowej i pomogła zidentyfikować obszary, które mogłyby zostać usprawnione.
Strategia marketingowa i działania promocyjne (online i offline)
W ramach analizy i raportu skoncentrowaliśmy się na opracowaniu sugerowanych działań promocyjnych, zarówno online, jak i offline, które mogą stanowić cenne wskazówki dla Klienta w procesie tworzenia pełnej strategii oraz oferty handlowej, z myślą o pozyskaniu nowych sponsorów. Przygotowaliśmy zestawienie propozycji działań wspierających to dążenie. Opracowaliśmy dla Klienta listę działań, które mogą mu pomóc w osiągnięciu celu.
Nawiązywanie współpracy i określenie grup docelowych
W ramach strategii nawiązywania współpracy skupiono się na działaniach offline, przy czym istotnym etapem było określenie grup docelowych i ich segmentacja. Były to grupy docelowe wśród potencjalnych sponsorów oraz osobne grupy docelowe wśród kibiców. To podejście miało na celu skuteczne ukierunkowanie działań pozyskiwania środków i wsparcia, co przyczyniło się do skoncentrowania ich w odpowiednich obszarach.
Trendy
Podsumowanie
Na podstawie zebranych danych przygotowaliśmy raport branżowy, który posłużył jako solidna baza wiedzy dla klienta. Dzięki naszej pracy, BMW Sikora była w stanie podejść do potencjalnych sponsorów z kompleksową ofertą dostosowaną do realiów polskiego rynku sportów motorowych. Nasza analiza była kluczowym narzędziem w procesie pozyskiwania partnerów dla cyklu BMW Motorrad.