Content-Creation

Case Studies

Marketing Przemysłowy

Firma BMW Motorrad Sikora to renomowany dealer specjalizujący się w sprzedaży aut i motocykli BMW oraz świadczeniu usług serwisowych. Dysponuje sześcioma oddziałami w Polsce i nieustannie rozwija swoją działalność, otwierając nowe placówki. To ceniony dealer motocykli BMW, z imponującym osiągnięciem 12-letniego utrzymywania tytułu „Dealera Roku”.

Zadania

Firma BMW Sikora zgłosiła się do nas z prośbą o przygotowanie kompletnego raportu pokazującego aktualną sytuację sportów motorowych na torach wyścigowych w Polsce oraz potencjał rozwoju tych wyścigów w następnych latach. Celem zadania było dostarczenie danych niezbędnych do opracowania oferty współpracy dla potencjalnych sponsorów cyklu BMW Motorrad.

W ramach zleconego przez klienta zadania podjęliśmy następujące kroki:

  1. Analiza danych historycznych i potencjału strony w oparciu o Google Analytics
  2. Analiza potencjału fraz i tematyki w social mediach (Facebook, Twitter, Instagram, fora, blogi, newsy)
  3. Analiza postrzegania marki na tle konkurencji (Suzuki, Honda, Kawasaki, Ducatti)
  4. Analiza potencjału imprezy pod kątem odbiorców
  5. Zestawienie proponowanych działań promocyjnych online i offline
  6. Zestawienie proponowanych działań wspierających pozyskanie nowych sponsorów
  7. Opracowanie grup docelowych wśród sponsorów
  8. Opracowanie grupy odbiorców wśród kibiców
  9. Trendy dotyczące całego zagadnienia wyścigów i imprez motocyklowych

Analiza strony Internetowej i mediów społecznościowych

W ramach tego zadania dokładnie przeanalizowano witrynę internetową i profile społecznościowe firmy. Analiza danych historycznych wspomagana była przez programy takie jak Brand24, Semstorm, Senuto, Ahrefs. Dzięki Google Analytics, identyfikowane były potencjał stron jak i źródła ruchu oraz ilość odnośników zwrotnych na stronie. Uwzględniono ruch organiczny, jak i płatny.

Dane uzyskane z analizy wskaźników konwersji pozwoliły na zrozumienie ścieżek użytkowników prowadzących do witryny oraz identyfikację obszarów, w których można wprowadzić optymalizację w celu poprawy efektywności działań marketingowych.

Dodatkowo przeprowadzono analizę pod kątem SEO, aby zidentyfikować możliwość zwiększenia ruchu na stronie internetowej. Analiza konkurencji dostarczyła informacji na temat najlepszych działań i strategii związanych z optymalizacją witryny internetowej i pomogła zidentyfikować obszary, które mogłyby zostać usprawnione.

Strategia marketingowa i działania promocyjne (online i offline)

W ramach analizy i raportu skoncentrowaliśmy się na opracowaniu sugerowanych działań promocyjnych, zarówno online, jak i offline, które mogą stanowić cenne wskazówki dla Klienta w procesie tworzenia pełnej strategii oraz oferty handlowej, z myślą o pozyskaniu nowych sponsorów. Przygotowaliśmy zestawienie propozycji działań wspierających to dążenie. Opracowaliśmy dla Klienta listę działań, które mogą mu pomóc w osiągnięciu celu.

Nawiązywanie współpracy i określenie grup docelowych

W ramach strategii nawiązywania współpracy skupiono się na działaniach offline, przy czym istotnym etapem było określenie grup docelowych i ich segmentacja. Były to grupy docelowe wśród potencjalnych sponsorów oraz osobne grupy docelowe wśród kibiców. To podejście miało na celu skuteczne ukierunkowanie działań pozyskiwania środków i wsparcia, co przyczyniło się do skoncentrowania ich w odpowiednich obszarach.

Trendy

Analiza trendów w obszarze branży klienta na terenie Polski, dostarczyła kontekst dla działań marketingowych i promocyjnych. Zrozumienie zmian w branży i identyfikacja najważniejszych trendów pozwoliły na ich lepsze dostosowanie do możliwości na rynku.

Podsumowanie

Na podstawie zebranych danych przygotowaliśmy raport branżowy, który posłużył jako solidna baza wiedzy dla klienta. Dzięki naszej pracy, BMW Sikora była w stanie podejść do potencjalnych sponsorów z kompleksową ofertą dostosowaną do realiów polskiego rynku sportów motorowych. Nasza analiza była kluczowym narzędziem w procesie pozyskiwania partnerów dla cyklu BMW Motorrad.

Rozmawiajmy

Umów się z naszym specjalistą na darmową konsultację marketingową.

Zostaw swoje dane – skontaktujemy się z Tobą, przeanalizujemy Twój marketing i zaproponujemy najlepsze rozwiązania.

Scroll to Top