Content-Creation

Personalizacja w marketingu przemysłowym: Czy jest możliwa w B2B?

Marketing dla przemysłu charakteryzuje się tym, że głównym jego obszarem jest marketing B2B. Produkty i usługi firm technicznych są najczęściej adresowane do klienta biznesowego. Marketing B2B różni się istotnie od promocji nastawionej na klienta prywatnego.

Poniżej opisujemy czym charakteryzuje się marketing B2B i jak personalizować komunikację promocyjną z klientem biznesowym!

Marketing przemysłowy B2B – dowiedz się, jaka jest jego specyfika.

Marketing przemysłowy zazwyczaj wiąże się z promocją usług i produktów o dużej wartości monetarnej. Potencjalny klient biznesowy będzie zatem podchodził do transakcji z dużą ostrożnością. Ważne jest, by w trakcie procesu sprzedaży w jasny, zdecydowany i zrozumiały sposób poinformować go o działaniu, zastosowaniu i wyjątkowych zaletach przedmiotów/usług na sprzedaż. Proces sprzedaży jest zwykle wieloetapowy i wymaga zaangażowania różnych osób – zarówno po stronie sprzedawcy, jak i po stronie kupującego. Należy zatem liczyć się z wieloma osobistymi interakcjami, które muszą być profesjonalne.

Klient B2B nie podejmuje impulsywnych decyzji zakupowych, inwestycje są wkalkulowane w budżet przedsiębiorstwa po uprzednim dokładnym przeanalizowaniu ryzyka, korzyści i opłacalności.

Ponieważ w transakcję należy zainwestować dużo pracy i planowania możemy liczyć na to, że raz przekonany i zadowolony klient wróci do nas. Zmiana dostawcy będzie dla niego zawsze ryzykiem.

Główne cele marketingu B2B dla przemysłu to:

  • zminimalizować postrzegane ryzyko inwestycji,
  • zwiększyć zaufanie potencjalnego klienta,
  • utrzymać zaufanie i lojalność klienta już pozyskanego.

Wobec powyższych cech i wyzwań marketingu B2B dla przemysłu działania promocyjne muszą być starannie przemyślane. Poniżej dowiesz się, jak personalizować przekaz marketingowy B2B dla firm przemysłowych.

Personalizacja w marketingu przemysłowym B2B

Marketing B2B wymaga ciągłego kontaktu z potencjalnym klientem. Trzeba wykorzystać każdy sposób, by przedstawić się jako najlepszy dostawca produktów i usług na tle konkurencji.

Oczywiście w toku rozmów należy określić jasno i konkretnie warunki płatności, dostaw, realizacji umów sprzedażowych, serwisu, reklamacji i wszelkich innych spraw, jakie potencjalny klient podnosi. Nie dokonuje się dużych inwestycji, gdy istnieją wątpliwości co do przejrzystości transakcji.

Jednak same rozmowy o konkretach mogą nie wystarczyć do przekonania zainteresowanych partnerów biznesowych. Dlatego trzeba szukać dróg takiej komunikacji, która przedstawi produkt w wyjątkowym świetle. Kontrahent musi widzieć, że inwestycja idealnie odpowiada jego potrzebom.

Wszelkiego rodzaju content marketing sprawdzi się znakomicie! Treści na blogu firmowym, filmy na YouTube, informacyjne posty na Facebooku, formalne interakcje i specjalistyczne artykuły na LinkedIn – to wszystko daje sprzedawcy możliwość zaprezentowania się jako autorytet i lider w swojej branży, ekspert i idealny partner biznesowy. 

Warto w publikowanych treściach informować o cechach i zaletach produktów oraz usług, a także o ich konkretnych zastosowaniach u zadowolonych klientów. Można opisywać case studies oraz prezentować zdjęcia i filmy z wdrażania i działania promowanych rozwiązań technologicznych. Rekomendacje lojalnych partnerów są znakomitym pomysłem. Należy w wyraźny sposób przedstawić potencjalnym kontrahentom, jakie konkretnie problemy rozwiąże promowany produkt/usługa.

Trzeba też bardzo dużo uwagi poświęcić komunikacji mailowej z przyszłym klientem i bardzo dobrze zaplanować i wdrażać kampanie mailingowe.

Podsumowanie

Marketing biznesowy dla przemysłu to tworzenie spójnej strategii, która musi uwzględniać profesjonalizm kontaktów B2B, przejrzystość warunków współpracy i budowanie zaufania oraz autorytetu sprzedawcy.

W celu opracowania, a także wdrażania i korygowania skutecznej strategii B2B dla przemysłu trzeba postawić na usługi specjalistycznej agencji marketingowej, takiej jak nasza.

Zapraszamy do kontaktu

W Content Creation skroimy na miarę marketing B2B dla twojej firmy!

Scroll to Top