Masz wrażenie, że Twój marketing chodzi na pełnych obrotach, wydajesz na niego tysiące złotych, promujesz się we wszystkich możliwych kanałach, a mimo to zleceń nie przybywa?
Mimo starań Twoja marka nie jest bardziej rozpoznawalna i wydaje Ci się, że wyrzucasz pieniądze w błoto?
Prawdopodobnie potrzebujesz audytu marketingowego.
Mówiąc najprościej, audyt marketingowy ma Ci pokazać, co robisz źle i co trzeba zrobić, by działania promocyjne przyniosły pożądany efekt. Audyt to wszelkie czynności podejmowane w celu kompleksowej analizy sytuacji marketingowej w Twojej firmie i jej otoczenia. Dobrze przeprowadzony audyt marketingowy powinien być fundamentem leżącym u podstaw naszych przyszłych działań marketingowych. Ma za zadanie chronić nas przed nieskutecznymi kanałami sprzedaży, kierowaniem przekazu do złej grupy odbiorców, wreszcie wydawaniem budżetu na nieskuteczne kampanie.
Powiemy Ci, kim jest Twoja główna i poboczna grupa odbiorców. Kto jest Twoją bezpośrednią konkurencją. Jak wyglądają kanały dystrybucji informacji. Wreszcie z jakimi organizacjami branżowymi warto współpracować i na jakich imprezach branżowych się pojawić.
Określimy nadrzędne cele marketingowe firmy, jej misję oraz przekaz, który chcemy budować
Im większa firma, tym bardziej złożone są procesy komunikacji między działami. Do sprawnie działającego przedsiębiorstwa konieczna jest usystematyzowana strategia przepływu informacji oraz bezproblemowa komunikacja. Sprawdzimy strukturę działów oraz określimy najważniejsze wytyczne usprawniające skuteczne promowanie marki na zewnątrz. Większość problemów zaczyna się w środku i tam należy zacząć ich eliminację
Każda firma ma określoną strategię promocji oraz sprzedaży swoich towarów lub usług. Zdarza się, że system promocji nie jest zbieżny ze sposobem sprzedaży i powoduje niejednoznaczny odbiór marki na rynku. Naszym zadaniem będzie opracowanie spójnej i skutecznej linii komunikacji firmy na zewnątrz.
zakładamy, że każdy przedsiębiorca zaczyna działalność od przeprowadzenia lub zlecenia opracowania kompleksowej, pogłębionej analizy SWOT. Bez tego praktycznie niemożliwe jest skuteczne wprowadzenie na rynek nowej marki. Jednocześnie sytuacja z biegiem lat systematycznie ulega zmianie. To, co kilka lat temu było normą, dzisiaj może być uznane za nieskuteczne i przestarzałe. Dlatego warto regularnie przeprowadzać analizę SWOT w celu dostosowania przedsiębiorstwa do oczekiwań rynku. Wiemy z własnego doświadczenia, że taka analiza potrafi wznieść firmę na wyższy poziom i zyskać przewagę nad konkurencją. Z nami dowiesz się, w których aspektach masz przewagę nad rywalami, co należy poprawić i co monitorować w najbliższym czasie.
Efektem końcowym naszej pracy będzie przedstawienie wniosków z przeprowadzonych badań i opracowanie działań naprawczych. Otrzymasz pełną dokumentację wraz z obszernym omówieniem naszych ustaleń.
Jest kilka momentów kiedy warto przeprowadzić audyt marketingowy. W początkowym okresie prowadzenia przedsiębiorstwa możesz nie widzieć konieczności takich badań lub zwyczajnie nie mieć na nie budżetu.
Natomiast po okresie rozruchu firmy i przed wykonaniem większych inwestycji warto sprawdzić, w jakim miejscu jest aktualnie Twoja marka. Może Cię to uchronić przed ewentualnymi nietrafionymi inwestycjami.
Innym ważnym momentem gdy przedsiębiorstwa zwracają się do nas z prośbą o przeprowadzenie audytu marketingowego, jest zmiana osoby odpowiedzialnej za marketing lub nawiązanie współpracy z zewnętrzną agencją. W takiej sytuacji audyt pozwala na porównanie skuteczności dotychczas prowadzonych działań z obecnymi kampaniami.