Content-Creation

Usługi

Strategia Marketingowa

Czym jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to zbiór wytycznych, wskazówek i rad, które stosowane regularnie pomagają w osiągnięciu głównych celów przedsiębiorstwa, jakim jest maksymalizacja zysków oraz realizacja pozostałych celów pobocznych. Strategia marketingowa powinna być częścią kompleksowej strategii rozwoju przedsiębiorstwa i być spójna z innymi działami w firmie (produkcja, promocja, logistyka). Strategia powstaje przez zadawanie sobie odpowiednich pytań:

  • Co chcemy osiągnąć?
  • Do kogo kierujemy nasz produkt?
  • Ile musimy sprzedawać, by firma się rozwijała?

Oraz szukania dla nich najlepszych odpowiedzi opartych o rzetelną wiedzę popartą badaniami. Należy pamiętać, że dla każdego podmiotu pytania mogą być różne. Strategia marketingowa powinna być systematycznie kontrolowana i aktualizowana w zależności od stopnia rozwoju i bieżącej sytuacji rynkowej.

Ikona przedstawiająca listę punktowaną w pomarańczowym okręgu.

Przykłady

Istnieje kilka podstawowych typów strategii marketingowych. Co ważne nie musisz stosować tylko i wyłącznie jednej z nich. Czasami skuteczne okazuje się dopiero połączenie kilku różnych strategii marketingowych i wybranie z nich tych elementów, które są dla nas kluczowe i pomogą w realizacji celów nadrzędnych. W Content Creation mieliśmy do czynienia z każdym rodzajem strategii. Znamy ich mocne i słabe strony. Dlatego jesteśmy w stanie dobrać rozwiązania najlepsze dla Ciebie i Twojej marki.

Głównym celem segmentacji jest analiza struktury rynku, czyli potrzeb klientów, które rynek tworzą. Zakłada podzielenie Twoich odbiorców na względnie jednorodne grupy. W praktyce polega to na tym, by oferować konkretne produkty lub usługi tylko faktycznie zainteresowanej grupie. Nie będziesz przecież reklamował damskich butów do biegania mężczyznom po 50-tce. Po przeprowadzeniu segmentacji przedsiębiorstwo wie komu oferuje swoje produkty, jak tworzyć materiały informacyjne i gdzie szukać swoich klientów.
W tym wariancie dostosowujemy nasze działania w oparciu o to co robi konkurencja. Aby to zrobić, należy w pierwszej kolejności sprawdzić kto jest naszą realną, bezpośrednią konkurencją. Następnie szukamy najmocniejszych cech marek konkurencyjnych i dostosowujemy naszą strategię w ten sposób, by te cechy przebić, z marginalizować, obrócić na naszą korzyść. Podczas analizy należy skupić się na aspekcie ceny, zakresu usług, sposobie budowania tożsamości marki.
To wszystkie działania wpływające na postrzeganie naszej marki wśród konsumentów. Naszym zadaniem jest zbudowanie takiego odbioru wśród grupy docelowej by produkt kojarzył się i był odbierany jednoznacznie. Przykład: Volvo = Bezpieczeństwo. Toyota = Solidność i niezawodność.
Ta strategia zakłada skupienie działań reklamowych i promocji w internecie. W ten sposób odchodzimy od marketingu tradycyjnego (ulotki, banery) i większą część środków przeznaczamy na marketing cyfrowy. Od nas zależy, jakie konkretnie rozwiązania wybierzemy (social media, sieć reklamowa Googla, influenserzy). W dobie cyfryzacji ten model strategii zdecydowanie zyskuje na popularności.
Jedna z najtrudniejszych do skutecznego przeprowadzenia kampania marketingowa. W uproszczeniu polega na tworzeniu wartościowych merytorycznych treści i dzieleniu się nimi. W ten sposób budujemy pozycję eksperta i lidera w danej branży, a Klienci, widząc konkretne przykłady działań są w stanie szybciej nam zaufać.Content marketing od kilku lat dynamicznie rozwija się na światowych rynkach. Wiedza jest w cenie, a Firmy które są w stanie skutecznie ją dystrybuować zyskują przewagę nad konkurencją.
To podejście zakłada przywiązanie Klientów do naszej marki poprzez różnego rodzaju programy lojalnościowe, kody rabatowe lub zniżki. To rozwiązanie nie jest polecane na dłuższą metę, bo utrudnia nawiązanie zdrowych relacji z Klientem. Odbiorcy szybko przyzwyczajają się do gratisów i upustów. W momencie rezygnacji z takich działań mogą stracić zainteresowanie naszym produktem.
Ambasadorzy marki to ludzie, którzy będą twarzą naszej firmy i jej wizytówką. Najczęściej będą to osoby znane w popkulturze lub w konkretnej branży. Mogą być autorytetami w danej dziedzinie np. Karol Okrasa (kucharz) jako ambasador “Kuchni Lidla” lub po prostu pasować profilem działalności i poziomem rozpoznawalności do strategii marki np. Ania Lewandowska w reklamie Apartu. Ambasador marketingu może być bardzo skuteczną strategią promocji, ale wiąże się z dużym ryzykiem w przypadku spadku popularności ambasadora lub jego złym odbiorem społecznym. Tutaj z grzeczności nie podamy przykładów 🙂
Grafika przedstawiająca dłoń i świecącą żarówkę w pomarańczowym okręgu.

Po co Ci strategia?

Tak jak kierowca musi wiedzieć, w którą stronę jechać autem, tak Twoja firma powinna znać kierunek rozwoju, w którym zmierza. Musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć, jak chcesz promować swoją firmę i jak chciałbyś, by była postrzegana na rynku. Tylko wtedy możesz skutecznie weryfikować działania promocyjne i marketingowe. Dobra strategia marketingowa to jasna instrukcja działania długofalowego, które ma przynieść określony efekt w określonym czasie.

Ikona - prezent w kolorze czarnym, umieszczony w pomarańczowym okręgu.

Co otrzymujesz?

Zamawiając u nas przygotowanie strategii marketingowej otrzymasz kompletny, profesjonalnie przygotowany dokument. W jego skład wchodzi analiza Twojej marki, Twojej konkurencji, opis specyfiki branży oraz kompletny plan działań na najbliższe lata. Przedstawimy Ci wybrany model strategii marketingowej wraz z uzasadnieniem oraz zestawieniem sugerowanych wydatków na reklamę i działania promocyjne. Nakreślimy kluczowe elementy dla Twojej marki, pokażemy, co chcemy osiągnąć i ile zajmie to czasu. W skrócie; otrzymasz wszystko, co niezbędne do prowadzenia skutecznej i spójnej komunikacji marketingowej.

Zamów

Scroll to Top