fbpx
logotyp_content_creation_lublin

Słowa kluczowe

folder_openBaza wiedzy
slowa_kluczowe

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe – nazywane także hasłami lub frazami kluczowymi, to wyrazy, których najprawdopodobniej użyje internauta w wyszukiwarce, aby wyszukać oczekiwaną treść. Szukając niebieskiego laptopa żaden użytkownik nie będzie wpisywać “producent + model + rok produkcji + sklep” tylko wpisze właśnie “niebieski laptop”. Tworząc opisy należy skutecznie dobierać słowa.

Słowa kluczowe, a SEO.


Właściwie to słowa i frazy mają największy wpływ na organiczne wyniki wyszukiwania, jest to wręcz fundament SEO. Im lepiej dobrane słowa w umieszczone w treściach, nagłówkach, meta tagach i opisach, tym strona zajmuje lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Czy trudno jest dobrać słowa kluczowe?

To zależy, bo jest to potencjalnie prosta, jak i bardzo trudna czynność. To zależy przede wszystkim, od jakiej branży ma dotyczyć witryna i zamieszczone na niej artykuły, a dokładniej jej popularności.

  • Jeżeli branża jest mało popularna lub unikatowa, to dobór słów nie powinien być trudny, głównie z powodu niewielkiej konkurencji. Taką branżą mogłoby być sprzedaż wegańskiego mięsa. Mając niewielką konkurencję, można łatwiej dobrać słowa kluczowe, które będą prowadzić do własnej witryny.
  • Jeżeli branża jest popularna to zapewne i konkurencja jest również większa i ciężej będzie dobrać unikalne słowa, żeby mieć szansę nawiązać konkurencję. Taką branżą będzie, chociaż sprzedaż RTV i AGD. Takie strony często mają bardzo dobrze zoptymalizowane strony pod SEO, posiadają też dużą ilość linków wysokiej jakości prowadzących do strony.

Jak dobierać słowa kluczowe?

Na początku można zacząć od wpisania słowa w polu wyszukiwania, pozwoli to na początkowy dobór słów w odniesieniu do branży. W internecie dostępnych jest sporo darmowych narzędzi, które pozwolą łatwiej dobrać frazy kluczowe (Google Search Console, Google Ads, Ubersuggest, Answer the Public i  wiele innych). Słowa kluczowe można podzielić również na kilka rodzajów:

  • Personalne  – imię i nazwisko jako słowa kluczowe idealnie sprawdza się przy pozycjonowaniu specjalistów (lekarze, prawnicy) czy osób publicznych (aktorzy, politycy).
  • Branżowe – sprawdzają się gdy ktoś zna markę, ale nie zna adresu witryny.
  • Ogólne – sprawdza się przy wyszukiwaniu czegoś, czego szukający nie jest w stanie sprecyzować. Takie frazy składają się zazwyczaj z jednego lub dwóch słów. Jest to najczęstszy typ wyszukiwań.
  • Lokalne – dotyczą zazwyczaj osób, usług lub produktów, w odniesieniu do konkretnego regionu.
  • Long tail – dłuższe frazy, zazwyczaj 4-6 słów, wyszukujący używający tego typu słów ma zazwyczaj sprecyzowane oczekiwania. Jest to najrzadszy typ wyszukiwań, ale częściej kończy się konwersją, dla tego warto pozycjonować swoje artykuły pod dłuższe hasła kluczowe.
Tags: ,

Powiązane posty

Menu