SEO – pozycjonowanie organiczne
Search Engine Optimization
Tak brzmi rozwinięcie skrótu SEO. Są to działania mające na celu zajęcie pierwszych miejsc w organicznych (darmowych, z wykluczeniem płatnych reklam SEM jak Google Ads) wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach. Dobrze zoptymalizowane pozycjonowanie strony internetowej, skutkować będzie wyświetleniem linku do Twojej strony w jednym z pierwszych wyników w wyszukiwarce, co przełoży się na większą liczbę odwiedzin przez użytkowników na Twojej stronie, w efekcie zwiększamy szanse na konwersję z klientem (co przekłada się na korzyści finansowe). Ponadto dobrze pozycjonowana strona przynosi dodatkowe korzyści takie jak:
- Stworzenie i utrzymanie trwałej przewagi nad konkurencją
- Zwiększenie świadomości marki
- Przewodnia pozycja w swojej branży
SEO stale się rozwija
Kilka lat temu za SEO brano tylko optymalizację elementów kodu strony jak tytuły, słowa kluczowe czy metadane. Obecnie, żeby Twoja strona dostała się do czołówki wyników wyszukiwania i utrzymywała stałą pozycję trzeba się zdecydowanie bardziej wysilić nad optymalizacją witryny. Wymagania co do pozycjonowania stale się zmieniają, to że dzisiaj Twoja strona zajmuje pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że będzie je zajmować po aktualizacji wyszukiwarki. Pamiętać należ o tym że konkurencja nie śpi i też pracuje nad tym, żeby ich strona również była wysoko pozycjonowana. Na wynik pozycjonowania wpływa wiele czynników, obecnie algorytmy Google zwracają uwagę na takie elementy jak:
- Linki zewnętrzne i wewnętrzne
- Szybkość ładowania się strony
- Responsywność dla urządzeń mobilnych
- Stosowanie nagłówków H1, H2, H3
- Powiązanie z popularnymi portalami społecznościowymi
- Spójne dane teleadresowe
Kiedyś SEO było tylko dobrowolnym elementem w promocji strony, dziś jest to niezbędne narzędzie pod skuteczny marketing. Narzędzie, z którego pomocą mogą skorzystać nie tylko duże firmy i sklepy internetowe, ale praktycznie wszyscy: blogerzy, startupy, małe lokalne firmy, specjaliści, czy też firmy oferujące usługi niszowe.
10 Komentarzy.
[…] Jakie Facebook ma znaczenie w SEO? […]
[…] Instagram i jego wpływ na SEO […]
[…] SEO w e-commerce. […]
[…] Jak email marketing ma się do SEO? […]
[…] Słowa kluczowe, a SEO. […]
[…] Portale społecznościowe a SEO. […]
[…] Właściwie sprowadza się to do tego, jak prowadzisz swój sklep internetowy i czy spełnia on wymagania stawiane przez wyszukiwarkę. Im lepiej dbasz o techniczną stronę swojego sklepu: łatwą nawigację, strukturę linków URL, unikalne opisy produktów, dodanie do social mediów, tym łatwiej będzie wyszukać Twój sklep w wynikach SEO. […]
[…] z kolei bardzo ułatwia zarządzanie witryną, co już samo w sobie przekłada się na lepsze SEO. Posiada również narzędzia, które pozwalają na lepsze optymalizowanie dodawanych treści […]
[…] Search Console jest zbiorem narzędzi dla administratorów i programistów witryn, specjalistów SEO, marketingowców, a także (zazwyczaj pośrednio) właścicieli firm. Narzędzie to służy do […]
[…] Tylko kampanii reklamowych? Prowadzeniem profilu w social mediach? A może e-sklepu i SEO? Dobrze jest sprecyzować swoje potrzeby i oczekiwania. Jest też możliwość, że nie znasz się […]