fbpx
logotyp_content_creation_lublin

SEM – płatne reklamy w wyszukiwarce

Co to jest SEM?

Search Engine Marketing potocznie nazywany SEM – jest to forma marketingu internetowego opierająca się na płatnych reklamach, w postaci linków do Twojej strony zajmujących pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania – są widoczne przed pozycjami wyszukiwania SEO. Wyniki wyszukiwania dla SEM są również pozycjonowane podobnie jak SEO, z tą różnicą, że dla SEM dochodzi parametr PPC (Pay Per Click). Za reklamę płacimy gdy użytkownik kliknie link, samo wyświetlenie może już być darmowe (jest to zależne od przygotowanej kampanii marketingowej). Najpopularniejszą formą SEO jest narzędzie Google Ads, od reklam SEO na pozostałych wyszukiwarkach, wyróżnia się tym, że pozwala na emitowanie reklam na innych aplikacjach firmy Google, takich jak: Gmail, Google Maps, aplikacjach mobilnych czy YouTube.

Ile kosztują reklamy w wyszukiwarce ?

To zależy od tego, jak dobrze została przygotowana kampania marketingowa. Na cenę sponsorowanych linków wpływa kilka czynników jak dobór słów kluczowych, ich dobór w opisie i nagłówku, oraz tego ile chcemy sami za frazy kluczowe możemy zapłacić. Odpowiedni dobór fraz to tylko ułamek sukcesu. Aby uzyskać lepszą cenę należy zadbać o swoją witrynę, im algorytm wyszukiwarki lepiej ją oceni tym cena za wyświetlenie będzie niższa. Ogromny wpływ na cenę SEO ma konkurencja i branża do której skierowana jest Twoja witryna – dla lokalnego sklepu z częściami rowerowymi z małą konkurencją, cena za kliknięcie reklamę zacznie się już od kilku złotych, ale duży znany sklep internetowy zajmujący się na przykład elektroniką zapłaci już kilkadziesiąt złotych. Ceny stale się zmieniają, jednak im dłużej korzystasz z płatnych reklam, tym cena za ich publikację staje się niższa.

Dla kogo są kampanie SEM ?

Przede wszystkim SEM pozwala Ci na szybsze i skuteczniejsze osiągnięcie zakładanych celów niż możesz to osiągnąć za pomocą SEO. Za pomocą SEM łatwiej osiągnąć cele takie jak:

  • Zwiększenie ruchu na stronie.
  • Zwiększenie rozpoznawalności dla nowej marki
  • Wzrost sprzedaży
  • Pozyskanie nowych klientów
  • Reklamowanie, unikatowych towarów i usług

2 Komentarze. Zostaw komentarz

Menu