fbpx
logotyp_content_creation_lublin

LinkedIn i jego znaczenie w biznesie

folder_openBaza wiedzy
Linkedin

Czym jest LinkedIn?

LinkedIn jest serwisem społecznościowym o międzynarodowym zasięgu, a jego głównym celem jest zdobywanie kontaktów zawodowych i biznesowych. Od momentu jego powstania w 2003 r., portal stale się rozwija. W 2016 roku LinkedIn został przejęty przez Microsoft, a w 2019 roku w serwisie było zarejestrowanych ponad 603 milionów użytkowników z 150 krajów. Poza nabywaniem nowych kontaktów biznesowych czy też sprawdzeniem dorobku zawodowego rekrutowanych pracowników można tam znaleźć pracę, kursy oraz szkolenia poszerzające kwalifikacje zawodowe.

Dla kogo jest LinkedIn?

Serwis kojarzy się przede wszystkim z dużymi firmami i wielkim biznesem. Jednak jest to błędne podejście, przez które wielu małych przedsiębiorców rezygnuje z założenia na nim konta. Tak naprawdę konta zakładają już uczniowie szkół średnich, którzy wiedzą, że pomoże im to w znalezieniu przyszłej pracy zawodowej lub sezonowej. Osoby korzystające z LinkedIn to często specjaliści w swoich dziedzinach, zatem poszukując nowych pracowników, warto zacząć poszukiwania właśnie tam.

Czy jest mi potrzebne konto na LinkedIn?

W dobie różnego rodzaju portali społecznościowych, tworzenie konta w kolejnym serwisie wydaje się być mniej istotne. Jednak LinkedIn nie jest typowym serwisem skupiającym się na ciągłej komunikacji jak Facebook czy też publikowaniu jak na Instagramie. LinkedInto wizytówka Ciebie, skrojona na miarę naszych czasów. Starsze pokolenia przyzwyczajone były do stałej pracy w jednym miejscu przez dziesięciolecia, a obecnie mało kto pracuje w tym samym miejscu tak długo. Większość z nas zmienia pracę co kilka lat i to głównie tacy ludzie obecni są na LinkedInie. Poza umieszczeniem informacji o wykształceniu i CV, można dość łatwo dodawać informacje o powiększającym się dorobku zawodowym, wolontariatach czy szkoleniach. Warto też dodawać linki do swoich profili na kontach społecznościowych, portfolio czy też witryn świadczących o Twojej dotychczasowej pracy. Dobrze przygotowany profil LinkedIn to olbrzymi atut w poszukiwaniu pracy.

LinkedIn dla firmy

Firmowe konto na LinkedIn coraz bardziej staje się niezbędnym elementem w prowadzonym biznesie. Za jego pośrednictwem o wiele łatwiej jest pozyskać nowych kontrahentów czy dostawców, nowych doświadczonych pracowników, a także szkolenia dla obecnych. Dobrze przygotowane konto firmowe, to wizytówka zachęcająca inne firmy do współpracy z Tobą. Powinny się na niej znaleźć najważniejsze informacje. Czym zajmuje się Twoja firma, linki do mediów społecznościowych i firmowej strony internetowej. W szczególności warto dodać link do strony, ponieważ zapewnia to backlinki wysokiej jakości, które pozytywnie wpływają na pozycjonowanie jej w wynikach wyszukiwania. Aby założyć firmowe konto, trzeba spełniać szereg wymogów, jak chociażby posiadanie podstawowego konta na firmowym mailu. Korzyści z posiadania firmowego konta na LinkedInie wynagradzają włożoną w nie pracę.

Tags: ,

Powiązane posty

Brak wyników.

Menu