fbpx
logotyp_content_creation_lublin

Google Tag Manager – Zastosowanie

folder_openBaza wiedzy
google tag manager

Czym jest i do czego służy menadżer tagów?

Google Tag Manager (GTM) – jest to narzędzie służące do dodawania i zarządzania skryptami na Twojej witrynie internetowej lub też aplikacji. Z jego pomocą będziesz łatwiej i szybciej dodawać nowe tagi, które dostarczą Ci szczegółowych danych do analizy, których Google Analytics sam nie jest w stanie odczytać.

Zalety Google Tag Manager

Przygodę z menadżerem tagów zaczyna jego instalacja, która polega na dodaniu fragmentu kodu w języku JavaScript, tzw. “kontenera”, pod znacznikiem body. W “kontenerze” umieszczane są tagi utworzone w GTM. Główną zaletą GTM jest jego łatwość obsługi, większość popularnych typów tagów możesz wygenerować za pomocą prostych w użyciu kreatorów.  Przygotowane tagi można w każdej chwili przejrzeć i sprawdzić ich działanie za pomocą narzędzia “podgląd”. Sprawdzony i działający tag można opublikować.
Korzystając z niego, nie jest niezbędna specjalistyczna wiedza programistyczna. Łatwość obsługi Google Tag Managera może nie wyeliminuje konieczności korzystania z profesjonalnego wsparcia programistycznego, ale samodzielnie wdrażając tagi, można znacznie zaoszczędzić czas i pieniądze.
Narzędzie oferuje wiele predefiniowanych popularnych tagów, a także towarzyszących im zmiennych i reguł. Tagi umieszczone za pomocą GTM ładują się szybciej, co wpływa pozytywnie na czas ładowania się strony. Google Tag Manager nie jest jedynym narzędziem tego typu, jednak jest darmowy.

Więcej istotnych danych

Google Analytics obrazuje wiele istotnych informacji o stronie, a część z nich pobiera z niej bezpośrednio. Jednak dopiero po zintegrowaniu Google Analytics z GTM możliwe jest śledzenie większej ilości istotnych danych.
Przykładowo:

  • Google Analytics pozwala na śledzenie czasu, jaki użytkownicy spędzają na poszczególnych podstronach, pod warunkiem, że nie jest to ostatnia przeglądana przez nich strona. Dodając odpowiedni tag, Google Analytics przedstawia pełen wymiar czasu jaki użytkownik spędził w witrynie.
  • Google Analytics samodzielnie nie odczytuje takich informacji jak: kliknięcia w linki zewnętrzne, pobranie pliku, obejrzenie filmu, przewijanie strony czy wysłanie formularza. To właśnie menedżer tagów dostarcza takich informacji.


Za pomocą GTM można dodawać również wiele innych tagów na stronę jak chociażby pixel od Facebooka, tagi z Google Ads, ale również dowolne tagi napisane w JavaScript/Html.

Praca z Google Tag Manager pozwoli zaoszczędzić Ci mnóstwo czasu, a także pieniędzy. Będziesz mieć większą kontrolę nad tym, co analizujesz na swojej stronie. GTM to proste narzędzie, z którego warto nauczyć się korzystać.

Tags: , ,

Powiązane posty

Menu