fbpx
logotyp_content_creation_lublin

Facebook Shops – rozwinięcie Marketplace

folder_openContent Creation

Jak ułatwić klientowi zakup Twoich produktów? Postaw na Facebook Shops!

Facebook jest w pełni świadomy swojej mocy w kwestii promocji biznesu i wprowadza nową sekcję “Shops”, jednocześnie rywalizując z platformami e-commerce. Być może jest to związane z pandemią koronawirusa, kiedy wzrosło zapotrzebowanie na dokonywanie zakupów online, ale powszechnie wiadomo, że portal Zuckerberga dba o wygodę swoich użytkowników i wychodzi naprzeciw ich potrzebom. Jakie korzyści przynosi nam nowa sekcja “Shops”? Czy pozostałe platformy e-commerce mogą czuć się zagrożone?

Coś więcej niż Marketplace

Marketplace jest miejscem, gdzie można zamieszczać oferty produktowe i ogłoszenia z możliwością automatycznego generowania reklam w celu zwiększenia zasięgu oferty i dotarcia do określonej liczby odbiorców. Można było łatwiej przekierować użytkownika z Facebooka na naszą witrynę, gdzie mógł dokonać zakupu. Teraz małe i średnie przedsiębiorstwa mogą założyć sklep na Facebooku i cały proces zakupowy przeprowadzić właśnie na nim, bez wychodzenia z aplikacji. Niewątpliwą zaletą Facebook Marketplace, a teraz Shops, jest to, że jest całkowicie darmowy. 

Na urządzeniach na których działa Facebook, zrobisz zakupy.

Jak działa i czemu warto?

Z pewnością dużym atutem sklepu w witrynie Facebooka jest wygoda. Wygląd sklepu możemy dostosowywać do swoich potrzeb, m.in. przez motyw kolorystyczny czy zdjęcie w tle. Tworzenie kolekcji pomaga klientom wyszukać odpowiednie produkty, możliwość połączenia sklepu z Instagramem zapewnia spójny marketing na szerokim polu, a wszystko odbywa się tylko na dobrze nam znanej stronie. Sprzedawanie produktów przez serwis Marka Zuckerberga ma również pewien bardzo duży atut – statystykę. Ilość osób odwiedzających sklep, sprawdzających dany produkt jest widoczna z panelu administratora. Z tych informacji korzysta sam Facebook, tworząc spersonalizowane reklamy, co generuje dodatkowe zasięgi.

Wygody ciąg dalszy…

Mówiliśmy już o połączeniu sklepu z Instagramem, ale warto rozwinąć ten temat. Jak wiadomo nie jest to jedyna aplikacja spokrewniona. Coraz więcej osób w Polsce korzysta z WhatsAppa. Klienci naszego wirtualnego sklepu mają możliwość wysłania do nas wiadomości zarówno z poziomu Messengera, WhatsAppa jak i Instagrama, co zwiększa ilość potencjalnych nabywców. Klient nie musi pisać specjalnych e-maili z banalnym pytaniem, co jednak często zaważa o kupnie. Rozmowa bezpośrednio w aplikacji integruje również klienta i sprzedawcę, co jest bliższe rozmowie jak w sklepie stacjonarnym.

Płatność elektroniczna to dzisiaj standard.

Aplikacja kreująca zmiany

Facebook przejmuje rynek z niesamowitą łatwością. Posiadanie jednych z największych aplikacji na świecie bardzo to ułatwia i ma całkiem sporą zaletę – integralność. Aplikacjami z tak szerokim zasięgiem rządzi jedna firma i dzięki temu nie ma problemu z wprowadzaniem zmian, takimi jak zapowiadane Instagram Shops. Jednak bezpośrednie połączenie sklepu na Facebooku z tym na Instagramie to nie wszystko. Możliwe będzie reklamowanie sklepu i sprzedaż produktów na żywo w transmisji live, które nabierają coraz większej popularności. Tylko od Was będzie zależeć jak zachęcicie ludzi do oglądania i kupowania produktów. Wszystko to, łącznie z możliwością zbierania punktów lojalnościowych, jest obecnie w fazach testów, lecz możemy się tego spodziewać na przestrzeni kilku miesięcy. Świat pędzi do przodu i warto interesować się najnowszymi sposobami reklamowania swoich produktów, aby nie zostać w tyle.

Podążajmy za trendami

Możliwości reklamowe Facebooka są niepodważalne. Ludzie od reklamy i Public Relations zdają sobie z tego sprawę, używając go jako jedno z głównych generatorów ruchu na swoich stronach. Przewagę, jaką posiada niebieska firma jest ogromna społeczność. Dedykowane strony do sprzedawania produktów nie posiadają tego. Grupy i chaty na tej samej stronie co sklep sprawiają, iż wklejenie do nich naszego sklepu zwiększa możliwe kliknięcia – przecież nie musimy wchodzić na strony, które nie do końca znamy. Ciężko jest bezpośrednio konkurować z Facebookiem, a ten pożera coraz więcej rynku. Tak się stało ze słynnymi niegdyś forami, komunikatorami, a teraz przyszła kolej na serwisy sprzedażowe. Jeśli chcemy utrzymać się na rynku musimy rozumieć te zmiany i dostosowywać się do nich.

Platformy sprzedażowe w internecie to przyszłość.
Warto inwestować w przyszłość

Pieniądze, a przede wszystkim czas. Wszystko wokół nas pędzi, a przykładów upadłych niegdyś gigantów nie trzeba szukać daleko. Niezrozumienie potrzeb wirtualnych klientów i wymagań współczesnego marketingu utrudnia, a czasem wręcz uniemożliwia, rozwijanie naszych firm. Dobrze zorganizowana reklama pcha nas do przodu. Facebook jest jednym z największych portali społecznościowych na świecie. Do tego posiada wiele ułatwień dla przedsiębiorców, a będzie ich tylko więcej. Nie ma na co czekać, tylko inwestować w przyszłość.

Tags: , , ,

Powiązane posty

logotyp_content_creation_lublin
Menu