fbpx
logotyp_content_creation_lublin

E-Commerce

folder_openBaza wiedzy
comment3 Komentarze
ecommerce

Czym jest e-commerce?

E-commerce – pod tym anglojęzycznym zwrotem kryje się nic innego jak sprzedaż towarów i usług online oraz prowadzenie sklepu internetowego. Znaczenie handlu drogą elektroniczną wzrosło w ciągu ostatnich lat i możliwe, że w pewnym momencie będzie bardziej znaczące niż handel w rzeczywistości.

Główne zalety e-commerce:

  • Mniejsze koszty rozpoczęcia sprzedaży niż w przypadku otwarcia sklepu stacjonarnego.
  • Nie ogranicza Cię tylko jedna branża: możesz sprzedawać zarówno odzież, części samochodowe, elektronikę, AGD. Możesz dość łatwo zmienić lub poszerzyć profil sprzedawanych towarów i usług.
  • Nie musisz być w firmie, żeby prowadzić firmę, możesz prowadzić sprzedaż gdziekolwiek jesteś.
  • Nie ogranicza Cię lokalny rynek, przez internet dość łatwo nawiązać współpracę z zagranicznymi dostawcami i pozyskać klientów w innych krajach.

Wady i ograniczenia e-commerce:

  • Konkurencja – w internecie można obecnie dotrzeć do wielu znanych firm, które mają już ugruntowaną pozycję. Trzeba poświęcić sporo czasu i pracy, aby wyjść z ich cienia i zacząć z nimi konkurować.
  • O wiele trudniej pozyskać pierwszych klientów, zdobyć ich zaufanie i ich pozytywne opinie. Zdobywanie zaufania Klientów to proces bardzo powolny.
  • Nie każdy typ prowadzonej działalności sprawdzi w sprzedaży internetowej w pełnym wymiarze,na przykład przy gastronomii lepiej sprawdzi się sprzedaż stacjonarna z elementami sprzedaży internetowej.

SEO w e-commerce.

Właściwie sprowadza się to do tego, jak prowadzisz swój sklep internetowy i czy spełnia on wymagania stawiane przez wyszukiwarkę. Im lepiej dbasz o techniczną stronę swojego sklepu: łatwą nawigację, strukturę linków URL, unikalne opisy produktów, dodanie do social mediów, tym łatwiej będzie wyszukać Twój sklep w wynikach SEO.

Tags: , ,

Powiązane posty

3 Komentarze. Zostaw komentarz

Menu