Czym jest e-commerce?
E-commerce – pod tym anglojęzycznym zwrotem kryje się nic innego jak sprzedaż towarów i usług online oraz prowadzenie sklepu internetowego. Znaczenie handlu drogą elektroniczną wzrosło w ciągu ostatnich lat i możliwe, że w pewnym momencie będzie bardziej znaczące niż handel w rzeczywistości.
Główne zalety e-commerce:
- Mniejsze koszty rozpoczęcia sprzedaży niż w przypadku otwarcia sklepu stacjonarnego.
- Nie ogranicza Cię tylko jedna branża: możesz sprzedawać zarówno odzież, części samochodowe, elektronikę, AGD. Możesz dość łatwo zmienić lub poszerzyć profil sprzedawanych towarów i usług.
- Nie musisz być w firmie, żeby prowadzić firmę, możesz prowadzić sprzedaż gdziekolwiek jesteś.
- Nie ogranicza Cię lokalny rynek, przez internet dość łatwo nawiązać współpracę z zagranicznymi dostawcami i pozyskać klientów w innych krajach.
Wady i ograniczenia e-commerce:
- Konkurencja – w internecie można obecnie dotrzeć do wielu znanych firm, które mają już ugruntowaną pozycję. Trzeba poświęcić sporo czasu i pracy, aby wyjść z ich cienia i zacząć z nimi konkurować.
- O wiele trudniej pozyskać pierwszych klientów, zdobyć ich zaufanie i ich pozytywne opinie. Zdobywanie zaufania Klientów to proces bardzo powolny.
- Nie każdy typ prowadzonej działalności sprawdzi w sprzedaży internetowej w pełnym wymiarze,na przykład przy gastronomii lepiej sprawdzi się sprzedaż stacjonarna z elementami sprzedaży internetowej.
SEO w e-commerce.
Właściwie sprowadza się to do tego, jak prowadzisz swój sklep internetowy i czy spełnia on wymagania stawiane przez wyszukiwarkę. Im lepiej dbasz o techniczną stronę swojego sklepu: łatwą nawigację, strukturę linków URL, unikalne opisy produktów, dodanie do social mediów, tym łatwiej będzie wyszukać Twój sklep w wynikach SEO.
3 Komentarze.
[…] raport jest szczególnie istotny dla e-commerce, ale nie tylko. Prowadzenie witryny ma konkretne cele, w przypadku sklepu internetowego będzie to […]
[…] agencji marketingowej. Tylko kampanii reklamowych? Prowadzeniem profilu w social mediach? A może e-sklepu i SEO? Dobrze jest sprecyzować swoje potrzeby i oczekiwania. Jest też możliwość, że nie znasz […]
[…] ich potrzebom. Jakie korzyści przynosi nam nowa sekcja “Shops”? Czy pozostałe platformy e-commerce mogą czuć się […]