fbpx

Stoisko Targowe – Targi Branżowe Cz.2

W pierwszej części naszego wpisu przedstawiliśmy historię targów branżowych w Polsce i pokazaliśmy najciekawsze imprezy, które są aktualnie organizowane. W tym tekście powiemy Wam jak zorganizować swój wyjazd na targi, zbudować stoisko targowe, odpowiednio się do niego przygotować i wykorzystać wszystkie możliwości promocji jakie ze sobą niosą.

Jak wybrać odpowiednią imprezę targową?

Dla przedstawienia konkretnego przykładu przyjmijmy, że jesteśmy producentem mebli drewnianych. Produkt sprzedajemy tylko na terenie Polski. Mamy zarówno swoich dystrybutorów w największych miastach w kraju, jak i rozwiniętą sprzedaż online poprzez nasz sklep internetowy. Rzadko bierzemy udział w targach, ale w najbliższym czasie chcemy to zmienić. Co warto zatem zrobić i jak zaplanować nasz udział?

stoisko targowe z kratownic
Stoisko Targowe wykonane z kratownic

Zacznijmy od wyboru imprez, na których chcemy się pojawić. Branża meblarska w Polsce ma się bardzo dobrze i targów o takiej tematyce również mamy kilka do wyboru. Z naszej strony polecamy sprawdzić przede wszystkim:

  • Wood Tech (Targi Technologii Obróbki Drewna i Produkcji Mebli) – Ptak Warsaw Expo,
  • Meble Polska (Targi Mebli) – Międzynarodowe Targi Poznań,
  • Warsaw Home (Biznesowe Targi Wnętrz) – Ptak Warsaw Expo.

Te trzy imprezy na początek, powinny wystarczyć. Każda z tych imprez ma przynajmniej kilkuletnią tradycję i cieszy się dużą popularnością zarówno wśród odwiedzających jak i innych wystawców. A to bardzo ważne! Warto być tam gdzie nasi potencjalni klienci i realna konkurencja. Jeśli wybierzemy już odpowiednią imprezę, sprawdźmy termin, w którym się odbywa, ceny wynajmu powierzchni wystawowych oraz terminy zgłoszeń swojego udziału oraz potrzebnych dokumentów i certyfikatów. Większość tych informacji dostępna jest na stronach internetowych poszczególnych targów. MTP posiada rozwinięty system wystawcy, gdzie po założeniu swojego konta dostępne są wszystkie potrzebne informacje.

Zgłoszenie udziału – wybór lokalizacji stoiska

Kiedy zarezerwować swój udział w targach? Im szybciej tym lepiej! Niesie to ze sobą kilka korzyści. Przede wszystkim większość organizatorów, sprzedaż powierzchni wystawowej prowadzi w formie tur. Każda kolejna tura jest droższa od poprzedniej. Jeśli chcemy trochę zaoszczędzić i mamy pewność, że dana impreza jest dla nas atrakcyjna to nie czekajmy z rezerwacją na ostatni moment. Ma to jeszcze jeden ważny atut – możemy wybrać odpowiednią lokalizację naszego stoiska. Tutaj mamy prawdziwą bitwę między poszczególnymi wystawcami o najlepsze miejsca. A które miejsca są najlepsze? Zdania są podzielone, ale my radzimy unikać lokalizacji przy scenach, na których odbywają się prelekcje i pokazy. Często dźwięk przy scenie jest tak głośny, że nasz rozmówca nie będzie słyszał co do niego mówimy, a my po paru godzinach krzyczenia będziemy mieli dość swojej obecności na targach. Zalecamy też nie rezerwować stoiska w rogach hal.

Piotr Jagucki i Mieczysław Bieniek
Piotr Jagucki i Mieczysław Bieniek podczas Targów Turystycznych w Zabrzu

Często odwiedzający nie zdążą do nas dotrzeć, bo po drodze zostaną „złowieni” przez innych wystawców. Ewentualnie będą już tak zmęczeni, że będzie im wszystko jedno co do nich mówimy. Zauważyliśmy też ciekawą tendencję, zwłaszcza u mniejszych wystawców, których brand nie jest jeszcze silny i znany większości odwiedzających targi branżowe. Takie firmy szukają dużych znanych brandów z dużymi stoiskami i ustawiają się niedaleko nich. W ten sposób automatycznie przechwytują część odwiedzających stoisko konkurencji, gdyż tamci z reguły nie są w stanie jednocześnie rozmawiać ze wszystkimi zainteresowanymi. Możemy też skorzystać z opcji podłączenia się do innego dużego wystawcy, który nie jest naszą konkurencją a nasze produkty wzajemnie się uzupełniają. Na przykład – my jako producent mebli drewnianych podłączamy się do producenta dodatków do wnętrz. Dzięki temu nasza oferta jest pełniejsza, a dodatkowo możemy stworzyć show roomy wykorzystując nasze meble i dodatki partnera.

Zgłoszenie udziału – formalności

Znaleźliśmy odpowiednie targi branżowe, wybraliśmy świetną lokalizację na hali wystawowej. Co dalej? Musimy podpisać umowę z organizatorem i wpłacić zaliczkę lub pełna kwotę za udział w wydarzeniu. Apelujemy w tym miejscu o bardzo dokładne sprawdzenie wszystkich dokumentów, które musimy podpisać. Często są tam zawarte różne obostrzenia i wymogi jakie musimy spełnić. Dotyczyć mogą na przykład materiałów użytych do budowy stoiska, potrzebnych atestów ppoż. i terminów odbiorów stoiska. Niejednokrotnie wystawca nie doczytawszy dokładnie umowy, zamawia stoisko w specjalistycznej firmie, którego potem nie może użyć . Np. jego wysokość jest za duża bądź też poszczególne materiały użyte do budowy nie mają atestów pożarniczych. Ewentualnie, stoisko uda się ostatecznie postawić, ale czekają nas duże kary za odstępstwa od warunków umowy. Takich rzeczy można uniknąć czytając dokładnie to, co podpisujemy.

Ewa Chojnowska i Piotr Jagucki
Ewa Chojnowska-Lesiak i Piotr Jagucki podczas Targów w Lublinie

Sprawdźmy także dokładnie to, co musi zapewnić organizator targów. Najczęściej przewidziany jest jakiś „pakiet podstawowy” w postaci wykładziny, kosza na śmieci, 2 krzeseł i stolika. Musicie przyznać że to niewiele, w dodatku często te rzeczy są bardzo zniszczone i nie pasujące do reszty naszego wyposażenia. Warto także pomyśleć o takich prozaicznych rzeczach, jak źródło prądu i schowek lub garderoba, w której będziemy mogli schować swoje prywatne rzeczy. Praktycznie na każdej imprezie, na której jesteśmy, widzimy stoiska z porozrzucanymi kurtkami, torebkami i plecakami. Nierzadko coś ginie bo „okazja czyni złodzieja”. Mały kącik niedostępny dla klientów pozwoli nam schować swoje rzeczy, a czasami też popracować przy komputerze nie rzucając się w oczy odwiedzającym.

O czym najczęściej zapominamy?

Wykupiliśmy udział w targach, zapłaciliśmy zaliczkę, zamówiliśmy stoisko i jedziemy na montaż. Jedziemy, ale nie dojeżdżamy. Dlaczego? Bo nie zgłosiliśmy jakim autem przyjedziemy, jaka będzie rejestracja i nie mamy przy sobie upoważnienia do wjazdu na teren targów oraz wejścia na samą halę wystawową. Targi branżowe to duże wydarzenie wymagające dobrej organizacji. Ochrona obiektów musi wiedzieć, kto wjeżdża i wyjeżdża z terenu którego pilnują. Nie zdziwmy się w takim razie, że nikt nas nie wpuści jeśli nie będzie nas na odpowiedniej liście i nie będziemy dysponowali wejściówką. Kolejny ważny dokument – identyfikator.

Tour Salon Poznań
Targi Tour Salon w Poznaniu

Każdy pracownik naszego stoiska powinien posiadać stosowny dokument z imieniem i nazwiskiem oraz nazwą wystawcy. W przeciwnym wypadku będziemy musieli kupić bilet wstępu na imprezę (który czasami kosztuje kilkaset złotych) lub w pośpiechu wyrabiać stosowne pozwolenia, co może okazać się niemożliwe chwilę przed rozpoczęciem targów.

Pamiętaj o identyfikatorach

Już kilka razy spotkaliśmy się z sytuacją, w której wystawca korzystał z hostess z zewnętrznej firmy. I o ile pamiętamy o identyfikatorach da naszych pracownikach, to często zapominamy o tych zewnętrznych. Podobnie sytuacja ma się z fotografem lub kamerzystą, których wynajmujemy do stworzenia relacji z naszej obecności na targach. Nie dość, że musimy zapłacić im stosowne wynagrodzenie to czasami przez nasze gapiostwo fundujemy im także bilet wstępu.

Tutaj kolejna rzecz do sprawdzenia przed targami. Ile przysługuje nam identyfikatorów dla pracowników i wjazdówek dla aut? Ta liczba praktycznie zawsze jest ograniczona, a za dodatkowe wejściówki trzeba dopłacić.

Gdzie spać?

Pamiętajcie, że pracownicy oprócz obecności na targach muszą też gdzieś spać i coś jeść. Co rok podczas Targów Budma lub Motor Show w Poznaniu pojawia się jeden i ten sam problem – miejsca noclegowe! Na targi branżowe przyjeżdżają wystawcy nie tylko z całej Polski, ale też z zagranicy. Miasto cały czas rozwija swoją bazę noclegową, ale przy kilku tysiącach uczestników zawsze pojawia się problem ze znalezieniem odpowiedniej ilości miejsc, w niedalekiej odległości od miejsca wystawowego.

O dobrych cenach możecie zapomnieć, bo hotele doskonale wiedzą kiedy organizowane są poszczególne imprezy i nie dają specjalnych zniżek, a czasami wręcz podnoszą cenę, bo wiedzą, że te miejsca i tak zostaną zarezerwowane. Popularną praktyką w takiej sytuacji jest wynajmowanie prywatnych mieszkań lub pokoi. Pozwala to zaoszczędzić na noclegach, szczególnie mniejszym wystawcom, którzy każdą złotówkę oglądają z obu stron. Bardzo często takie pokoje w niczym nie ustępują hotelom, a oszczędności mogą sięgać kilkuset złotych na jednym pracowniku.

Montaż stoiska

Jesteśmy na hali wystawienniczej i za chwilę zaczynamy montowanie stoiska. O czym warto pamiętać? Jeśli korzystamy z usług profesjonalnej firmy zajmującej się budową i montażem stoisk, to prawdopodobnie nie musimy się niczym specjalnie martwić. Takie firmy mają duże doświadczenie i najczęściej pracowały już na hali, w której się wystawiamy i najczęściej posiada wszystkie narzędzia, przeszkolonych pracowników z uprawnieniami wysokościowymi. Stoisko targowe ma odpowiednie atesty, a firma wie ile czasu potrzebuje na montaż by ze wszystkim spokojnie zdążyć.

targi dobrych książek
Targi Dobrych Książek

Załóżmy jednak, że nie stać nas duże i bardzo drogie stoisko targowe i robimy je sami. Zaplanowaliśmy montaż, który będziemy wykonywać samodzielnie we własnym zakresie. Mamy dla Was kilka wskazówek. Jeśli zamawiacie elementy stoiska na zewnątrz, to koniecznie sprawdźcie jeszcze w siedzibie firmy wszystkie zamówione części. Najlepiej gdyby pracownicy, którzy będą montowali stoisko na targach kilka razy złożyli je przed wyjazdem. Pozwoli im to zapoznać się z całą konstrukcją, sprawdzić czy żaden element nie jest uszkodzony, oszacować czas potrzebny na montaż i zaplanować jakie narzędzie trzeba ze sobą zabrać.

Skrzynka narzędziowa

Przed wyjazdem stwórzcie listę rzeczy do zabrania na targi. Dzięki temu pakowanie nie będzie problemem, a Wy będziecie w stanie sprawdzić czy wszystko zabraliście. Co warto wziąć ze sobą niezależnie od rodzaju i wielkości stoiska? My polecamy, żeby na liście znalazły się na pewno:

  • metrówka,
  • taśma dwustronna,
  • taśma typu gafer (szara),
  • opaski samozaciskowe (popularne „trytytki”),
  • nóż tapicerski,
  • śrubokręt płaski i gwiazdkowy,
  • kombinerki,
  • mocna żyłka lub sznurek,
  • przedłużacze do prądu,
  • wkrętarka,
  • młotek,
  • gwoździe,
  • wózek lub deskorolka do przewozu elementów,
  • worki na śmieci.

Pełna lista będzie oczywiście o wiele dłuższa, ale ten żelazny zestaw nieraz uratował nam skórę. Pamiętajcie by każdą rzecz spakowaną do auta odznaczyć na liście i na koniec jeszcze raz na spokojnie przejrzeć spakowany już samochód. Czasami pół godziny więcej w czasie pakowania sprzętu pozwoli oszczędzić nam kilka godzin nerwów na miejscu.

Montaż stoiska przebiegł bez problemów, a my jesteśmy już w hotelu, bo jutro zaczyna się impreza. Jak wygląda obsługa stoiska, rozmowy z kontrahentami, promocja swoich produktów? To wszystko opiszemy w trzeciej części naszego wpisu. Spodziewajcie się go jeszcze w tym roku!

Część pierwsza

Piotr Jagucki

CEO, Content Creation

Przyszłość Targów Branżowych w Polsce Cz.1

Rocznie w Polsce odbywa się kilkaset imprez targowych w największych aglomeracjach. Tematyka targów jest niezwykle szeroka zaczynając od motoryzacji, przemysłu i turystyki kończąc na Festiwalu Popkultury i Targach Analityki i Technik Pomiarowych. Specyfika takich wydarzeń zmienia się cały czas i warto na bieżąco obserwować aktualne trendy. W przeciwnym razie wyjazd na targi w charakterze wystawcy może być dla nas tylko stratą czasu i pieniędzy.

Jak było kiedyś?

Targi branżowe mają w Polsce długą tradycje a jej początki sięgają roku 1921, kiedy to otwarto Międzynarodowe Targi Poznańskie. To w tym roku na przełomie maja i czerwca odbył się I Targ Poznański. W 1929 roku w Poznaniu miało miejsce jedno z najważniejszych wydarzeń handlowych w historii naszego kraju. Powszechna Wystawa Krajowa zwana PeWuKą bo o niej mowa została zorganizowana z okazji 10-lecia niepodległości i zgromadziła 1400 wystawców. Dziś trudno w to uwierzyć, ale powierzchnia targów wynosiła 65 hektarów i odwiedziło ją wówczas 4,5 mln osób z całego świata! Skąd taki wynik?

Musimy zacząć od tego, że sama organizacja i przebieg targów branżowych wyglądał inaczej niż dzisiaj. Obecnie organizuje się targi dla wąskich grup i branż. Nie łączy się targów motoryzacyjnych z podróżniczymi czy budowlanymi. Owszem, zdarza się, że jednocześnie w jednym obiekcie organizuje się 2-3 imprezy targowe, ale zazwyczaj są one zbliżone tematycznie, np. targi turystyczne połączone są z targami wędkarskimi lub żeglarskimi. Dawniej targi organizowane były rzadziej, ale prezentowały całe spektrum dokonań przemysłu i kultury. W związku z tym łatwiej było zaprosić wystawców.

woodinspector drema
Woodinspector na targach Drema 2019

Targi branżowe były jedną z niewielu możliwości pokazania się szerszej grupie odbiorców i pozyskania nowych kontrahentów i partnerów biznesowych. Jeszcze większe niż targi z 1929 roku były te zorganizowane w 1971 roku, również w Poznaniu. Wówczas swoje produkty i usługi prezentowało aż 6500 wystawców z 40 krajów! Dzisiaj ciężko sobie wyobrazić by jakieś targi w Polsce pobiły ten rekord.

Obecna sytuacja w branży

Międzynarodowe Targi Poznań nadal są wiodącym organizatorem imprez w naszym kraju. Ale konkurencja nie śpi i systematycznie rozwija swoje wydarzenia. Największym konkurentem jest niewątpliwie Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą. Jest to obecnie największe centrum konferencyjno-targowe w Europie Środkowej. Ptak Warsaw Expo jest członkiem Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego (UFI). W jego raporcie z roku 2017 zajęło 1. miejsce pod względem powierzchni wystawienniczej w Polsce oraz 19. w Europie, plasując się przed takimi ośrodkami miejskimi, jak Genewa, Londyn czy Bruksela.

PWE jest ponadto członkiem International Association of Exibitions and Events i Society of Independent Show Organizers, jednej z największych organizacji targowych i eventowych. Ptak Warsaw Expo jest pierwszą polską firmą, która została do niej przyjęta.

Ich najważniejsze atuty to nowoczesne hale targowe, dogodny dojazd, dobrze prowadzony marketing oraz wyczucie trendów, które będą popularne w najbliższym czasie. Prężnie rozwijające się targi branżowe w Polsce to także Gdańsk, Łódź, Lublin czy Kraków. Chociaż powierzchnią targową nie dorównują MTP i Ptak Warsaw Expo.

Targi branżowe aktualnie

Jeszcze do niedawna najpopularniejsze tematy dominujące na wystawach targowych ściśle związane były z przemysłem, handlem i motoryzacją. Świat się jednak zmienia, a wraz z nim również tematyka targów. Obecnie dominują nowe technologie, gaming, popkultura, branża ślubna i turystyczna oraz niezmiennie – motoryzacja.

Niektóre targi branżowe obecne są na naszym rynku już od wielu lat. Wśród nich najpopularniejszymi są niewątpliwie:

  • Motor Show – branża motoryzacyjna (Poznań),
  • World Travel Show – targi turystyczne (Nadarzyn),
  • Warsaw Home – targi wnętrz i wyposażenia domu (Nadarzyn),
  • Budma – targi budowlane (Poznań),
  • Rybomania – cykl targów branży wędkarskiej organizowanych w kilku miastach w Polsce,
  • Cavaliada Tour – jedyny w Polsce cykl jeździeckich zawodów halowych.

Ciekawym przykładem nowej tematyki targów jest na pewno „Warsaw Comic Con” – Największy Festiwal Popkultury w Europie. WCC stawia przede wszystkim na gwiazdy seriali popularnych na całym świecie. Odwiedzający mogą spotkać podczas kilku dni imprezy gwiazdy takich seriali jak: Stranger Things (Car Buono), Gry o Tron (Carice van Houten), Słonecznego Patrolu (lekko przykurzona Pamela Anderson) czy Pamiętniki Wampirów (Ian Somerhalder). Warto jednak w tym miejscu wbić organizatorom delikatną szpilkę za samą organizację Targów.

Jedną z największych atrakcji każdej odsłony WCC jest możliwość otrzymania autografów i zrobienia sobie zdjęcia z wybranym idolem. Same vouchery do tanich nie należą, a kupujący co roku narzekają na pośpiech, niemiłą obsługę i traktowanie ich przez organizatorów jako zła koniecznego.

Trend zapraszania znanych gości widać nie tylko na WCC, ale także podczas turystycznych World Travel Show, również organizowanych w Ptak Expo. Impreza trwa 3 dni i co roku obecni są na niej najważniejsi polscy podróżnicy, pisarze i influenserzy. Wojciech Cejrowski, Martyna Wojciechowska, Aleksander Doba czy Jaś Mela to tylko mały wycinek znanych nazwisk obecnych w tych dniach na WTS.

Niestety i w tym przypadku organizatorzy nie wystrzegli się wpadek. Jedna z większych miała miejsce w 2017 roku. Gwiazdą literatury dziecięcej była Nela Mała Reporterka – autorka popularnych książek podróżniczych, w których opisuje swoje przygody. Spotkanie z nią połączone było z pokazem nurkowania Neli w specjalnym basenie. Niestety ogromny bałagan organizacyjny nie pozwolił w pełni cieszyć się dzieciom ze spotkania za swoją idolką.

Nie wszystkim udało się wejść na sale, widoczność była praktycznie zerowa, w środku panował ogromny ścisk, a sam pokaz nurkowania pokazywany był na telebimie zamontowanym naprzeciwko basenu, przez co wszyscy musieli się odwrócić plecami do sceny żeby widzieć co się dzieje w basenie… Jeśli ktoś jest ciekawy opinii po spotkaniu, to na Facebooku cały czas można znaleźć wydarzenie z komentarzami oburzonych rodziców.

Cóż, chciało by się powiedzieć: ten się nie myli, co nic nie robi. Ale większości tych wpadek dało by się uniknąć, gdyby organizatorzy zadbali o większą ilość wolontariuszy i wykazali się zwykłym zrozumieniem, a nie patrzeniem na stan konta po imprezie.

Meble Wróbel
Meble Wróbel podczas targów Drema

Czy warto wystawiać się na Targach branżowych?

Mimo zmieniającego się rynku, oraz wzrostu znaczenia internetu, targi branżowe wciąż stanowią ważne źródło dotarcia do potencjalnych klientów i zaznaczenia swojej pozycji na rynku. Jak się wystawiać żeby osiągnąć oczekiwany skutek i nie wyrzucić przy okazji pieniędzy w błoto? I czy do osiągnięcia celu potrzebujemy agencji marketingowej? Tym zajmiemy się w drugiej części naszego wpisu.

Piotr Jagucki

CEO, Content Creation

Czy prowadząc dom weselny, agencję artystyczną lub firmę cateringową, powinieneś korzystać z usług agencji interaktywnej?

Rynek usług weselnych to stale rozwijający się biznes. A jak wiadomo, żadna branża nie lubi stagnacji. Kto stoi w miejscu – ten się cofa. Warto poszukiwać nowych metod promocji, sposobów docierania do klienta i rozszerzania swoich usług. Nie wszystko możemy zrobić sami, bo ogranicza nas czas, skład osobowy lub umiejętności. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy profesjonalistów z agencji marketingowej i czerpać profity z udanej współpracy.

Zakres świadczeń związanych z branżą weselną w Polsce jest obecnie niezwykle szeroki, dzięki czemu w jednym miejscu pary młode mogą ustalić wiele kwestii. Pojawiły się domy weselne ze scenami dla muzyków, zapleczem gastronomicznym i pokojami noclegowymi. Wedding planerzy wybierają za nas wystrój sali, dekoracje na stół, menu czy auto, którym będziemy jechać do ślubu. Zespoły weselne dysponują profesjonalnym nagłośnieniem i oświetleniem. Muzycy grają na instrumentach najlepszych marek, a każdy szanujący się wodzirej może pochwalić się certyfikatem ukończonych kursów – „Jak zabawiać gości weselnych”.

Jak zadbać o swój PR?

Jeszcze 10-15 lat temu widok DJ-a na weselu był ewenementem na skale kraju, teraz takie rozwiązanie nikogo już nie dziwi. A stawki za dobrego DJ-a niewiele różnią się od kwoty, jaką należy zapłacić zespołowi. Nikt w branży nie może pozwolić sobie na bylejakość. Opinia o domu weselnym, zespole czy kamerzyście w mgnieniu oka ląduje w sieci (a tam, jak wiadomo, nic nie ginie). Anegdoty o pijanych muzykach czy kelnerach zaczynają powoli odchodzić do lamusa. Chociaż, jak w każdym przypadku, i tutaj trafiają się niechlubne wyjątki. Koszty organizacji wesela także z roku na rok podnoszą się, a przyszli państwo młodzi zaczynają oglądać z obu stron każdą wydaną złotówkę. Rosnącą popularnością cieszą się w takiej sytuacji portale weselne. Skupiają one firmy z branży w jednym miejscu i pomagają klientom w łatwiejszym poszukiwaniu podwykonawców. Bo wesele to obecnie bardzo dobry biznes, dzięki któremu firmy usługodawców wciąż zwiększają swoje obroty.

Jak się w tym biznesie utrzymać przy stale rosnącej konkurencji? Jak rokrocznie zapewniać sobie zlecenia i zwiększać zyski? Te pytania spędzają sen z powiek wszystkim firmom z branży. Bo co z tego, że w tym roku Twój lokal tętni życiem, a wesela odbywają się nawet w środku tygodnia? Wystarczy jeden pijany kelner, odpalone nie w tym momencie fajerwerki lub tort, który nie dojechał na czas lub dojechał w dziesięciu, zamiast w jednym kawałku… Opinia błyskawicznie trafia do internetu. Najpierw na portalu weselnym, potem na fanpage’u, następnie na profilu osoby, która pisze post.

I co dalej?

Po kilku dniach setki osób mówią tylko o tym, że zepsuliście najważniejszy dzień w życiu pary młodej. Pół biedy, gdy taki wpis zaraz zniknie lub uda się to w jakiś sposób załagodzić. Gorzej, jeśli temat podchwyci konkurencja, a ta tylko czeka na nasze potknięcie. Każdy kto pracuje w tym biznesie wie, że podobnie jak w branży budowlanej, najlepszą reklamą są zadowoleni klienci. A podczas przyjęcia weselnego każdy jest klientem: od państwa młodych do osoby towarzyszącej spoza rodziny.

To właśnie wtedy, kiedy dojdzie do jednej z takich niechlubnych sytuacji, warto mieć sojusznika… Swego rodzaju anioła stróża, który czuwa nad nami w sieci. Wie, co się o nas mówi, kto to mówi i gdzie można to znaleźć. Jeśli trzeba to gasi pożar, gdy ten na dobre wybuchnie. A jeśli istnieje taka konieczność, to sama inicjuje dyskusję w odpowiednim medium. Agencje interaktywne pełnią właśnie taką rolę. Dbają o nasz wizerunek i obecność w sieci. Pomagają zdobywać nowych klientów oraz opiekują się tymi, którzy już są. Działają wielotorowo, wykorzystując najnowsze kanały marketingowe i programy analityczne. Optymalizują koszty i szukają najkorzystniejszych rozwiązań dla swoich klientów. Specjaliści tworzą długofalowe strategie marketingowe i na bieżąco reagują na zmieniający się rynek. Agencja interaktywna Content Creation to analitycy, graficy, programiści, PR-owcy i copywriterzy. Osoby, które wiedzą, jak trafić do odpowiedniego klienta i przekazać mu treść, która będzie dla niego atrakcyjna. Budują ścieżkę zakupową od znalezienia klienta do momentu transakcji. Prowadzą także fanpage’e w mediach społecznościowych, gdzie na bieżąco obsługują klientów.

Agencja interaktywna ratunkiem w kryzysie

Czy zatem prowadząc dom weselny, agencję artystyczną lub firmę cateringową powinieneś korzystać z usług agencji interaktywnej? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć sobie samemu. Ale czy stać Cię na to, żeby nie było Cię tam, gdzie jest Twój klient? A co gorsza, pewnie jest tam też Twoja konkurencja. I drugie pytanie: czy stać Cię na to, by wydawać pieniądze na reklamę w sieci i nie patrzeć, na co one tak naprawdę idą? Takie działania można porównać do palenia pieniędzmi w piecu z tą różnicą, że wtedy masz przynajmniej ciepło w domu…

Od dawna króluje myślenie, że najważniejsze jest pozycjonowanie strony w Google. Nikt nie zwraca jednak uwagi na to, jak rosną stawki za pojedynczy klik. W ciągu kilku lat ten koszt wzrósł do ok. 4 zł za jedno przejście na stronę. W tym samym czasie stawka na Facebooku oscyluje w okolicach 20-60 groszy (w przypadku dobrze poprowadzonej reklamy). Oczywiście fanpage na Facebooku nie jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby marketingowe i tu właśnie potrzebna jest agencja, która dobierze odpowiednie środki przekazu, opracuje grupy docelowe klientów, stworzy długofalową strategię, a następnie wprowadzi ją w życie i będzie monitorowała efekty. Takim rozwiązaniem jest Agencja Interaktywna Content Creation, która w swoich działaniach idealnie sprawdzi się jako Twój partner biznesowy, dobierając optymalne kanały dotarcia do klienta i na bieżąco monitorując efekty działań. Sprawdź ofertę dedykowaną dla branży weselnej i zobacz, co możesz dzięki temu zyskać.

Artykuł przygotowany dla portalu Wesele z Klasą

CEO, Content Creation

Piotr Jagucki

Menu