fbpx

Email marketing

Czym jest email marketing?

Email marketing jest sprawdzonym narzędziem marketingu bezpośredniego, za pomocą którego zwiększysz sprzedaż, potrzymasz obecne relacje, oraz pozyskasz nowe. Obecnie dużo osób posiada konta na różnych mediach społecznościowych, jednak te kanały nie docierają do wszystkich, konto mailowe posiada niemal każdy, jest to element niezbędny do rejestrowania się na witrynach i portalach społecznościowych. Ludzie posiadający co najmniej jeden adres mail to prawdopodobnie największa grupa potencjalnych odbiorców, do której możemy w łatwy i tani sposób dotrzeć. Do zalet wysyłania ofert poprzez maile można zaliczyć szybkość przekazu, mierzenie skuteczności wysyłanych wiadomości (ilość wysłanych, które zostały otwarte, które zaprowadziły klienta na Twoją stronę i które doprowadziły do sprzedaży), a z wysyłania maili mogą korzystać zarówno bardzo małe firmy, jak i olbrzymie korporacje. 

Do kogo wysyłać maile, aby były skuteczne?

Kilka lat temu znaną i ogólnie stosowaną metodą było wysłanie tysięcy maili komu się tylko da, efektem czego było zjawisko spamowania skrzynek pocztowych. Programy pocztowe wprowadziły filtry antyspamowe i większość ofert trafiała do kosza. Dzisiaj takie praktyki nie są stosowane, bo są zwyczajnie nieskuteczne. Obecnie, aby mail z ofertą dotarł do odbiorcy, to odbiorca musi tego chcieć. W celu pozyskania adresów mailowych można zastosować metody takie jak:

  • Zapisanie do newslettera: klient przy odwiedzeniu Twojej witryny otrzymuje możliwość zapisania się do newslettera, jeżeli zapisze się to przyjmie również zgodę na otrzymywanie powiadomień przez pocztę elektroniczną. Warto zaproponować coś klientowi przy zaakceptowaniu newslettera, na przykład zniżkę lub darmową dostawę. Zaletą tej metody jest to, że jest ona dla Ciebie darmowa, wadą jest powolny czas pozyskiwania adresów mailowych
  • Zakup spersonalizowanej pod Twoją ofertę listy adresów mailowych. Taka lista maili, zawiera adresy mailowe osób, które zgodziły się na przyjmowanie reklam i jest dostosowana pod konkretną grupę odbiorców. Należy jednak unikać tanich list mailingowych z popularnych serwisów sprzedażowych, często zawierają one adresy mailowe osób, które nie zgodziły się na otrzymywanie reklam i są to losowe grupy odbiorców. Zakup gotowej bazy adresów mailowych daje nam możliwość natychmiastowego rozpoczęcia kampanii marketingowej poprzez rozsyłanie maili, wadą zakupu gotowej bazy maili jest jej spora cena.

Jak email marketing ma się do SEO?

Pozornie nijak, ale algorytmy Google oceniają Twoją witrynę na podstawie zaangażowania i ruchu, jaki generują osoby, które ją przeglądają. Z wyników wyszukiwania użytkownicy trafiają zazwyczaj tylko na stronę główną, za pomocą maila można ich nakierować na konkretne oferty, które mogą zwiększyć ruch na mniej aktywnych podstronach, co również zostanie docenione przez algorytmy.

Jak wysłać mailing?

Żeby mailing był estetyczny, graficznie atrakcyjny i skuteczny należy w tym celu wykorzystać odpowiedni program. Obecnie na rynku mamy naprawdę duży wybór programów do wysyłki newsletterów. Jednym z pierwszych i najprostszych programów jest FreshMail . Program oferuje najważniejsze funkcjonalności w tym możliwość wgrania bazy danych, gotowe szablony mailingu, możliwość analizy procenta otwartych maili oraz osób, które wypisały się z naszej listy mailingowej.

Innym popularnym programem jest polski Woodpecker. Jego niewątpliwą zaletą jest tzw. zimny mailing. Zakłada on, że program wypuszcza maile w odstępie czasowym. Dzięki temu serwery nie wyłapują naszych wiadomości jako spam i mamy większą szansę na dotarcie z ofertą do odbiorcy. Przydatną funkcją jest również możliwość ponowienia maili w zależności od scenariusza. Na przykład odbiorca odczytał naszego maila, ale nie podjął żadnej akcji, lub przeszedł na naszą stronę, ale niczego nie kupił. W takiej sytuacji możemy wysłać mu przypomnienie o ofercie lub zachętę do powrotu na stronę.


Instagram – social media

Czym jest Instagram?

Instagram to serwis społecznościowy, oraz dedykowana mu aplikacja na smartfony. Serwis skupia się na publikowaniu zdjęć dodawanych przez użytkowników, oraz ocenianiu i komentowaniu ich przez odwiedzających. Od 2012 Instagram został zakupiony przez Facebooka, dzięki czemu obecnie można dość łatwo zintegrować oddzielne konta,  co pozwoli na łatwiejsze publikowanie dodanych zdjęć na Facebooku (dla konta firmowego niezbędne jest połączenie kont). Instagram również przyciąga dużą ilość użytkowników.

Czy Instagram jest dla każdego?

Jeżeli prowadzisz działalność, zapewne zastanawiasz się, czy opłaca Ci się prowadzić konto na Instagramie. Otóż nie koniecznie, ponieważ są branże, w których prowadzenie konta na Instagramie jest nieprzydatne i nie przyniesie większych korzyści.

Prowadzenie konta na Instagramie sprawdzi się dla działalności takich jak:

  • Sprzedaż – praktycznie wszystkiego, co ma kształt materialny ubrania, meble, glazura, itp..
  • Usługi – takie jak projektowanie domów czy wnętrz, krawieckie, rzemiosło artystyczne, fryzjerstwo, kosmetyka itp…
  • Blogi – przedstawiające fotografie, modowe, hobbystyczne

Prowadzenie konta na Instagramie nie sprawdzi się dla działalności takich jak:

  • Sprzedaż – rzeczy niematerialnych jak ubezpieczenia czy pożyczki.
  • Usługi – takie jak pomoc prawna, sprzątanie, hydraulika, księgowość.
  • Blogi – skupiające się na tekście, opowiadania, poradniki.

Instagram i jego wpływ na SEO

Dzięki Instagramowi można zaprezentować oferowany towar i usługi w formie zdjęć, które przyciągną odwiedzających. Taka reklama wpływa na rozpoznawalność marki, zwiększa szanse na to, że ludzie, którym podobają się obrazy na Instagramie, trafią również na fanpage na Facebook i Twoją witrynę. Będąc zaznajomienie z tym co oferujesz zwiększa się szansa na zakup towaru w sklepie lub zamówienie usługi. Posiadanie konta na Instagramie tak jak na Facebooku może zaowocować zwiększeniem ruchu na witrynie, co pozytywnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Facebook – social media

Czym jest Facebook?

Facebook – jest obecnie największym serwisem społecznościowym na świecie. Dziennie Facebooka odwiedza blisko 1,5 miliarda ludzi, którzy mogą łączyć się w grupy, wymieniać zdjęciami, wiadomościami, dzielić znalezionymi w internecie treściami, rozmawiać i korzystać z wielu aplikacji. 

Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie konta na Facebooku?

Dzięki swojej popularności Facebook stał się bardzo istotnym narzędziem w marketingu internetowym i ignorowanie go jest częstym błędem osób i firm, które chcą stać się bardziej rozpoznawalne w sieci. Za pomocą Facebooka  można umieszczać reklamy, które mogą zostać skierowane do konkretnych grup odbiorców, co z kolei przekłada się na większe szanse na konwersję (większa szansa na odwiedzanie witryny, sprzedaż, obejrzane materiały na YT, itd.). Na dobrze prowadzonym fanpagu, z czasem pojawią się stali użytkownicy, którzy są sympatykami marki, jest to grupa, która już skorzystała z oferowanej usługi, zamierzająca skorzystać, a co istotne zadowolona z usługi i polecają ją swoim znajomym. W postach na Facebooku można umieszczać między innymi: linki do blogów, zdjęcia oferowanych produktów, informacje o promocjach, akcjach specjalnych, oferty w sklepie, oraz wiele innych materiałów.

Jakie Facebook ma znaczenie w SEO?

Wbrew pozorom bardzo istotne. Po otwarciu nowej witryny (sklepu, bloga, portalu), może minąć sporo czasu nim witryna zacznie być dobrze pozycjonowana – dobrze poprowadzony fanpage może być w takiej sytuacji lepiej pozycjonowany niż sama witryna, dzięki czemu łatwiej pozyskać nowych klientów. Jednak konto Facebooku zawierające unikatowe treści, dużą ilością użytkowników i lajków, jest doskonałym źródłem linków. Większa ilość linków wysokiej jakości prowadzących do witryny bardzo pozytywnie wpływa na organiczne pozycjonowanie.

SEO – pozycjonowanie organiczne

Search Engine Optimization

Tak brzmi rozwinięcie skrótu SEO. Są to działania mające na celu zajęcie pierwszych miejsc w organicznych (darmowych, z wykluczeniem płatnych reklam SEM jak Google Ads) wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach. Dobrze zoptymalizowane pozycjonowanie strony internetowej, skutkować będzie wyświetleniem linku do Twojej strony w jednym z pierwszych wyników w wyszukiwarce, co przełoży się na większą liczbę odwiedzin przez użytkowników na Twojej stronie, w efekcie zwiększamy szanse na konwersję z klientem (co przekłada się na korzyści finansowe). Ponadto dobrze pozycjonowana strona przynosi dodatkowe korzyści takie jak:

  • Stworzenie i utrzymanie trwałej przewagi nad konkurencją
  • Zwiększenie świadomości marki
  • Przewodnia pozycja w swojej branży

SEO stale się rozwija

Kilka lat temu za SEO brano tylko optymalizację elementów kodu strony jak tytuły, słowa kluczowe czy metadane. Obecnie, żeby Twoja strona dostała się do czołówki wyników wyszukiwania i utrzymywała stałą pozycję trzeba się zdecydowanie bardziej wysilić nad optymalizacją witryny. Wymagania co do pozycjonowania stale się zmieniają, to że dzisiaj Twoja strona zajmuje pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że będzie je zajmować po aktualizacji wyszukiwarki. Pamiętać należ o tym że konkurencja nie śpi i też pracuje nad tym, żeby ich strona również była wysoko pozycjonowana. Na wynik pozycjonowania wpływa wiele czynników, obecnie algorytmy Google zwracają uwagę na takie elementy jak:

  • Linki zewnętrzne i wewnętrzne
  • Szybkość ładowania się strony
  • Responsywność dla urządzeń mobilnych
  • Stosowanie nagłówków H1, H2, H3
  • Powiązanie z popularnymi portalami społecznościowymi
  • Spójne dane teleadresowe

Kiedyś SEO było tylko dobrowolnym elementem w promocji strony, dziś jest to niezbędne narzędzie pod skuteczny marketing. Narzędzie, z którego pomocą mogą skorzystać nie tylko duże firmy i sklepy internetowe, ale praktycznie wszyscy: blogerzy, startupy, małe lokalne firmy, specjaliści, czy też firmy oferujące usługi niszowe.

SEM – płatne reklamy w wyszukiwarce

Co to jest SEM?

Search Engine Marketing potocznie nazywany SEM – jest to forma marketingu internetowego opierająca się na płatnych reklamach, w postaci linków do Twojej strony zajmujących pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania – są widoczne przed pozycjami wyszukiwania SEO. Wyniki wyszukiwania dla SEM są również pozycjonowane podobnie jak SEO, z tą różnicą, że dla SEM dochodzi parametr PPC (Pay Per Click). Za reklamę płacimy gdy użytkownik kliknie link, samo wyświetlenie może już być darmowe (jest to zależne od przygotowanej kampanii marketingowej). Najpopularniejszą formą SEO jest narzędzie Google Ads, od reklam SEO na pozostałych wyszukiwarkach, wyróżnia się tym, że pozwala na emitowanie reklam na innych aplikacjach firmy Google, takich jak: Gmail, Google Maps, aplikacjach mobilnych czy YouTube.

Ile kosztują reklamy w wyszukiwarce ?

To zależy od tego, jak dobrze została przygotowana kampania marketingowa. Na cenę sponsorowanych linków wpływa kilka czynników jak dobór słów kluczowych, ich dobór w opisie i nagłówku, oraz tego ile chcemy sami za frazy kluczowe możemy zapłacić. Odpowiedni dobór fraz to tylko ułamek sukcesu. Aby uzyskać lepszą cenę należy zadbać o swoją witrynę, im algorytm wyszukiwarki lepiej ją oceni tym cena za wyświetlenie będzie niższa. Ogromny wpływ na cenę SEO ma konkurencja i branża do której skierowana jest Twoja witryna – dla lokalnego sklepu z częściami rowerowymi z małą konkurencją, cena za kliknięcie reklamę zacznie się już od kilku złotych, ale duży znany sklep internetowy zajmujący się na przykład elektroniką zapłaci już kilkadziesiąt złotych. Ceny stale się zmieniają, jednak im dłużej korzystasz z płatnych reklam, tym cena za ich publikację staje się niższa.

Dla kogo są kampanie SEM ?

Przede wszystkim SEM pozwala Ci na szybsze i skuteczniejsze osiągnięcie zakładanych celów niż możesz to osiągnąć za pomocą SEO. Za pomocą SEM łatwiej osiągnąć cele takie jak:

  • Zwiększenie ruchu na stronie.
  • Zwiększenie rozpoznawalności dla nowej marki
  • Wzrost sprzedaży
  • Pozyskanie nowych klientów
  • Reklamowanie, unikatowych towarów i usług

Korzyści z Targów – Targi Branżowe – cz.3

W poprzednich dwóch częściach poruszyliśmy historię targów w Polsce, najważniejsze współczesne wydarzenia targowe, formalności i procedurę zgłoszenia swojego udziału oraz najczęściej popełniane błędy. Dzisiaj zajmiemy się tym jak najlepiej wykorzystać udział w wydarzeniu, żeby wyjazd był jak najbardziej owocny i jakie mogą dla nas wyniknąć korzyści z targów

Czynności poprzedzające targi

Jeśli mamy już potwierdzony udział w imprezie targowej, znamy jej datę oraz lokalizację naszego stoiska, możemy zająć się promocją związaną z samą obecnością na targach. Pracę nad tym zagadnieniem należy zacząć odpowiednio wcześnie tak by mieć czas na odpowiednią komunikację. Proponujemy kampanię reklamową podzielić na część online i offline. Bardzo pomocny w tym momencie może być media plan, dzięki któremu będziemy mogli na bieżąco śledzić stopień realizacji poszczególnych zadań.

Marketing offline

Pierwsze od czego zaczynamy to sprawdzenie pozostałych wystawców biorących udział w targach. Często możemy wśród nich znaleźć naszych potencjalnych klientów, kontrahentów oraz oczywiście konkurencję. Informacje o wystawcach możemy znaleźć na stronie organizatora w zakładkach dotyczących poszczególnych wydarzeń. Najczęściej wystawcy są posegregowani alfabetycznie lub branżowo. Z listy wybieramy te firmy, które interesują nas z biznesowego punktu widzenia. Nasz pierwszy kontakt to w 99% telefon do firmy. Jeśli na początku rozmowy zaznaczymy w jakiej sprawie dzwonimy to praktycznie zawsze sekretarka przekaże nam numer do odpowiedniej osoby.

Żadna odpowiedzialna firma nie zlekceważy potencjalnych klientów lub kontrahentów, którzy sami się do nich zgłaszają. W trakcie rozmowy telefonicznej możemy pokrótce przedstawić profil naszej działalności oraz umówić spotkanie na samych targach. Jest to o tyle wygodne, że wszyscy są na miejscu i nikt nie musi specjalnie jeździć na drugi koniec kraju na godzinne spotkanie. Są to zdecydowanie kolejne korzyści z targów. W trakcie rozmowy poprośmy o adres e-mail, tak by w drugim kroku wysłać przypomnienie i potwierdzić dzień i godzinę spotkania. Telefon do firmy warto wykonać jak najwcześniej. Duże marki mają zapełniony kalendarz spotkań i ciężko będzie umówić się z kimś decyzyjnym na ostatni moment.

Spotkanie biznesowe

Żeby spotkanie na Targach przyniosło oczekiwany skutek warto się do niego przygotować merytorycznie i materiałowo. Zadbajmy o to, żeby nie brakło nam wizytówek, oraz żeby te wizytówki były w odpowiednim stanie. Nie ma nic gorszego niż na początku rozmowy, wręczyć rozmówcy pogiętą, wyblakłą wizytówkę, która wiele już przeszła… Zwracajmy uwagę na takie szczegóły, bo budują one nasz wizerunek.

Kolejna rzecz to materiały promocyjne. Każdy kto był na targach wie, że jesteśmy tam wręcz zarzucani wszelkiej maści ulotkami, folderami i katalogami. Często są to opasłe tomiszcza, które są ciężkie, niewygodne i zajmują dużo miejsca. Proponujemy postawić przede wszystkim na jakość i konkrety. Nasz rozmówca z pewnością nie będzie miał czasu na przejrzenie 40 stron dokumentu. O wiele poręczniejszy będzie mały folder ograniczony do maksymalnie 10 stron. Wszelkie pozostałe materiały prześlijmy mailem po spotkaniu. Oczywiście na naszym stoisku powinniśmy mieć również bardziej rozbudowane materiały, które nasz rozmówca będzie mógł ze sobą zabrać, jeśli wyrazi taką chęć.

Podsumowanie spotkania

Dzień lub dwa po spotkaniu warto przesłać krótkie podsumowanie rozmowy z podziękowaniem za spotkanie. Jeśli rozmowa była owocna i obie strony wyraziły zainteresowanie współpracą, to mniej więcej tydzień lub maksymalnie dwa tygodnie po targach warto wykonać telefon, który wyznaczy dalsze kroki. Wcześniejszy kontakt może być nieskuteczny ze względu na inne obowiązki czekające na rozmówce po powrocie z targów.

Współpraca z prasą branżową

Oprócz bezpośredniego kontaktu z firmami warto także skontaktować się z prasą branżową. Warto wcześniej stworzyć we współpracy z PR-owcem komunikat prasowy, który roześlemy do odpowiednich redakcji. Warto tam zamieścić informację o tym jakie produkty i rozwiązania będziemy pokazywać na targach, na której hali można nas spotkać oraz jak się z nami skontaktować. Oprócz samej notatki prasowej zaprojektujmy baner reklamowy informujący w jakim wydarzeniu bierzemy udział oraz gdzie zlokalizowane jest nasze stoisko. Taki baner redakcja może wrzucić również na swoją stronę www z podpiętym hiper-linkiem do naszej witryny.

Materiały reklamowe

Wcześniej poruszyliśmy temat materiałów reklamowych produkowanych na targi. Oczywiście w planowaniu takich materiałów trzeba zwrócić uwagę na specyfikę wydarzenia. Inna frekwencja będzie podczas kameralnych targów przewidzianych dla przemysłu i biznesu, a inna na wydarzeniach otwartych dla klientów detalicznych. Załóżmy, że bierzemy udział w targach przemysłowych dla producentów urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Jeszcze parę lat temu każde stoisko uzbrojone było w wielki pojemnik z cukierkami, ciasteczkami, smyczami i długopisami. Na szczęście ta tendencja powoli się zmienia. Bo po co dyrektorowi handlowemu kolejna smycz reklamowa albo plastikowy długopis? Ludzi biznesu interesują konkrety i twarde dane. O wiele lepiej sprawdzi się folder ze specyfiką danego urządzenia, katalog produktów, informator przemysłowy czy modny ostatnio pendrive z wgranymi wszystkimi materiałami, których nie trzeba będzie szukać w internecie. Dodatkowo, taki pendrive z naniesionym logotypem można potem wielokrotnie wykorzystać, a nasze logo będzie dobrze widoczne przy każdym użyciu.

W przypadku pendrivów polecamy w szczególności te, wyglądem i rozmiarem przypominające karty kredytowe. Z sukcesem spełniają rolę trwałej wizytówki, na której możemy nanieść nasze dane kontaktowe. Popularne także stają się bawełniane torby, które następnie można wielokrotnie wykorzystywać w codziennym życiu. Jeśli chcemy koniecznie produkować gadżety to wybierajmy takie, które będą miały zastosowanie w codziennym życiu. Dzięki temu nazwa naszej firmy będzie dłużej „żyła” w głowie klienta.

hala targowa
Hala targowa

Wygląd stoiska targowego

Warto także zadbać o samą aranżację stoiska. Powinno ono być zbudowane w kolorystyce naszego logotypu lub produktów, które oferujemy. Klienci odwiedzający targi powinni z łatwością orientować się na jakim stoisku obecnie się znajdują i czym zajmuje się Twoja firma. W przeciwnym wypadku mogą je po prostu potraktować jako nieatrakcyjne. Konkurencja na targach jest duża, a czasu stosunkowo mało, korzyści z targów mogą szybko przerodzić się w porażkę. Musisz maksymalnie zainteresować odwiedzających swoją ofertą. Pamiętaj również o wydzieleniu kącika, w którym będzie można usiąść i komfortowo porozmawiać. Każdy metr kwadratowy stoiska kosztuje, ale warto pomyśleć o takim miejscu, żeby nasz rozmówca poczuł się doceniony, a nie potraktowany jak kolejny odwiedzający.

To wszystko?

Często na Targach organizowane są panele dyskusyjne i prelekcje. Warto się tym zainteresować bo nierzadko organizatorzy szukają specjalistów, którzy będą chcieli podzielić się wiedzą. Udział w panelach najczęściej jest bezpłatny a daje nam możliwość pokazania się przed szerokim gronem odbiorców i pokazania naszej oferty z jak najlepszej strony. To kolejne korzyści z targów które możemy osiągnąć małym nakładem pracy.

Oczywiście istnieje kilka a nawet kilkanaście innych możliwości zakomunikowania swojej obecności na targach. Ale wiążą się one z dużymi nakładami finansowymi. Poza tym w przypadku takich wydarzeń, warto promować się tam, gdzie są nasi klienci, dlatego odradzamy ogólnopolskie stacje telewizyjne, radiowe czy duże portale internetowe poruszające szeroką tematykę.

Marketing online

W przypadku działań online, internet oferuje nam bardzo szerokie pole komunikacji oraz dotarcia do klienta docelowego. Zacznijmy od naszej strony internetowej.

Niezależnie od tego w jakim języku zbudowana jest strona w zdecydowanej większości oferuje ona możliwość zamieszczania treści w postaci grafik, gifów lub filmów wideo. Warto to wykorzystać i w najbardziej widocznym miejscu zamieścić informację o targach i naszej lokalizacji. Dzięki temu mamy pewność, że osoby odwiedzające naszą stronę zobaczą od razu komunikat o wydarzeniu. Oprócz tego warto stworzyć odpowiedni layout i wysłać maila do naszych kontrahentów z informacją o nowościach jakie przygotowaliśmy na targi. Nawet jeśli nasz klient nie będzie mógł się na nich pojawić, to poczuje się doceniony, a przy okazji może zaciekawi go nasz nowy produkt lub usługa.

Podobne zabiegi jak na stronie internetowej przeprowadźmy na naszych profilach w mediach społecznościowych. Na portalu Facebook możemy ustawić odpowiedni baner jako zdjęcie główne. Możemy także stworzyć dedykowany post a następnie promować go poprzez menagera reklam. W takim wypadku jako grupę docelową wybierzmy osoby obserwujące nasz profil oraz ich znajomych. Dzięki temu nasz komunikat zobaczą osoby zainteresowane tą konkretną tematyką. O reklamach na Facebooku pisaliśmy tutaj.

Co jeszcze?

Kolejnym ciekawym sposobem komunikacji jest ustawienie odpowiedniego banera w stopce maila. Jeśli nasza firma posiada dział handlowy i biuro obsługi klienta, to możemy być pewni, że w bardzo krótkim czasie większość odbiorców naszej korespondencji zauważy baner. Plusem tego rozwiązania jest mała agresywność przekazu.

Zamieściliśmy już informację na naszej stronie, profilach społecznościowych i mailu. Co jeszcze możemy zrobić? Proponujemy ustawić odpowiednie kampanie płatne za pomocą Google Ads. Reklamy powinny mieć przede wszystkim odpowiednio dobrane grupy docelowe, lokalizację i okres wyświetlania. Jeśli chodzi o szczegóły ustawiania kampanii w Google Ads to zajmiemy się tym w osobnym wpisie. W przypadku problemów z konfiguracją kampanii zawsze możemy skontaktować się z biurem obsługi klienta Google. Ich specjaliści chętnie pomogą w ustawieniu wszystkich opcji.

Podsumowanie

Bardzo często na targach spotykamy się z sytuacją, że stoisko pięknie wygląda, dostępne są profesjonalne materiały informacyjne i promocyjne, ale nie ma z kim porozmawiać, bo na stoisku obecne są dwie hostessy z zewnętrznej agencji, które nie mają bladego pojęcia czym zajmuje się ich zleceniodawca. Oczywiście, nie mamy nic przeciwko obecności hostess podczas imprez targowych, ale korzyści z targów w takiej sytuacji będą o wiele mniejsze. Oprócz hostess na stoisku powinien być zawsze obecny przedstawiciel firmy, który będzie miał odpowiednią wiedzę merytoryczną.

Jeśli odpowiednio wcześnie zaplanujemy i zrealizujemy wszystkie opisane czynności to mamy bardzo duże szanse, że nasz wyjazd zaowocuje wartościowymi kontaktami biznesowymi, które w dalszej perspektywie mogą przełożyć się na nowe zamówienia. Warto do takiego wyjazdu podejść kompleksowo. Dzięki temu korzyści z targów na pewno będą proporcjonalne do wysiłku włożonego w przygotowanie wyjazdu.

Wyciągaj wnioski

Polecamy także po każdym takim wyjeździe robić podsumowanie. Ile nowych kontaktów udało nam się pozyskać? Czy w trakcie targów sprzedaliśmy nasz produkt lub wysłaliśmy wycenę zainteresowanym klientom? Ile spotkań biznesowych udało się odbyć i jaki był ich skutek? Czy stoisko spełniło nasze oczekiwania? Te wszystkie zagadnienia pozwolą nam wyciągnąć wnioski i lepiej przygotować się do kolejnej imprezy.

Część pierwsza

Część druga

Piotr Jagucki

CEO, Content Creation

Menu