fbpx

Tag Manager – Niekochane dziecko Google

Google Tag Manager

Posiadając już własną stronę internetową, decydujemy się zazwyczaj na dodanie Google Analytics, Ads, czy też Pixela Facebooka. Dla większości takie podstawowe narzędzia są wystarczające. Jednak, aby zwiększyć swoją skuteczność, warto spróbować zaprzyjaźnić się często niedocenianym narzędziem, jakim jest Google Tag Manager. Sam menedżer tagów nie służy do analityki, ale część wdrażanych przez niego tagów, dostarczy do Google Analytics bardziej szczegółowych danych. W pewnym momencie, gdy potrzeba dodać jakiś drobny skrypt na witrynie, trzeba zgłosić taką potrzebę do kogoś z umiejętnościami programistycznymi, kto nam to wdroży. Zazwyczaj wdrożenie tak drobnych rzeczy, może zająć informatykowi kilka dni, a nawet tygodni. Nie dlatego że zadanie jest trudne, ale dlatego, że z reguły działy IT są zarzucone dużą ilością bardziej istotnych zadań i drobny skrypt musi poczekać. 

W odpowiedzi na takie problemy powstał właśnie Google Tag Manager (GTM).

Czym tak właściwie jest GTM?

To narzędzie, które znacznie ułatwia dodawanie tagów marketingowych do kodu strony, a także pozwala łatwo nimi zarządzać. Bardzo znaczącą jego zaletą jest to, że nie trzeba znać żadnych języków programowania, aby dodawać skrypty do kodu na stronę. Większość zapewne przeraża samodzielna ingerencja w kod strony, bo paraliżuje ich strach, że można coś zepsuć. Jednak dodając kod przez GTM, nie ma się czego obawiać.

Podczas dodawania menedżera tagów google do strony tworzony jest fragment kodu nazywany kontenerem. W kontenerze umieszczane są tagi opublikowane za pomocą GTM.  Kontener ten co prawda znajduje się w kodzie strony, jednak tagi dodawane są tylko do kontenera, co zapobiega zepsuciu kodu strony. Same tagi tworzy się w programie z intuicyjnym, graficznym interfejsem, dostępnym z poziomu przeglądarki, za pomocą przejrzystych i wygodnych w użyciu kreatorów, które zawierają wiele predefiniowanych konfiguracji, zmiennych i reguł. Co najważniejsze, bez bezpośredniej ingerencji w cały kod strony. Tagi publikuje się w wersjach, więc nawet jeżeli coś zacznie szwankować, można w łatwy sposób przywrócić poprzednią wersję kontenera.

Za pomocą GTM można bez problemu wdrożyć tagi dla:

  • Google Analytics — Sam co prawda dostarcza wielu informacji o ruchu na witrynie, jednak po zintegrowaniu z GTM, jest ich więcej i są o wiele bardziej szczegółowe. Zintegrowanie z GTM pozwala między innymi: śledzić czas na ostatniej przeglądanej podstronie, zdarzenia jak kliknięcia, przewijanie strony, transakcje, błędy 404 i wiele więcej.
  • Google ADS — tag remarketingowy, śledzenie konwersji (newsletter, zakupy).
  • Facebook Piksel — za pomocą GTM można również dodać go do strony za pomocą niestandardowego kodu. Pozwala analizować zdarzenia i odsłony z poziomu Facebooka.
  • Sugerowane przez Google — LinkedIn, Mouseflow, Twitter, Hotjar.
  • Własne skrypty — jeżeli umiejętności na to pozwolą, to można samodzielnie dodać bardziej złożone, niestandardowe skrypty HTML / JavaScript.
  • Gotowe szablony społeczności — choć są dostępne, samo Google przed nimi ostrzega. Jednak można wśród nich znaleźć także coś, co może okazać się przydatne.
gtm_mini
Nauka GTM wymaga czasu

Więcej o zaletach

Cena i jakość

Google Tag Manager jest kompletnie darmowy.
Przed wydaniem przez Google narzędzia GTM, można było spotkać podobne narzędzia, jednak były one płatne — dziś mało kto o nich nie pamięta. Google zaoferowało konkurencyjne narzędzie, które oferuje wysoką jakość i regularne aktualizacje.

Czas i uniezależnienie się od działu IT

Bezpośrednie wdrożenie skryptu do kodu strony przez programistę zajmuje więcej czasu niż dodanie tagu przez właściciela strony, marketera, czy pracownika. Zanim programista znajdzie czas na dodanie nowego skryptu może minąć spokojnie kilka dni. Gdy już znajdzie czas, będzie musiał napisać skrypt, dodać go do strony, testować czy działa i nie powoduje problemów. Do wdrożenia większości tagów, nie jest potrzebna wiedza programistyczna.

Zarządzanie tagami i bezpieczniejsze wdrażanie ich

Gotowy tag, można łatwo i bezpiecznie przetestować w trybie podglądu. Nawet jeżeli wdrożymy tag, który nie będzie działać, można w łatwy sposób przywrócić poprzednią, poprawnie działającą wersję kontenera. Tagów nie trzeba usuwać, aby je na pewien czas zatrzymać, można je wyłączyć, przełącznikiem z poziomu programu.

Stabilniejsze działanie i szybsze działanie

Skrypty osadzone bezpośrednio w kodzie strony, ładują się równocześnie z pozostałymi jej elementami, w efekcie strona wczytuje się wolniej. Tagi osadzone w kontenerze Google Tag Manager, ładowane są asynchronicznie. Dzięki temu widoczne i bardziej istotne elementy strony ładują się szybciej, a te mniej istotne (tagi) czekają w kolejce. Z punktu widzenia użytkownika strona ładuje się szybciej.

Łatwość obsługi

Znaczna część skryptów na stronie jest pisana przez informatyków, jest to czasochłonne zajęcie, wymagające znania HTML i przynajmniej JavaScript lub CSS. Przy tworzeniu bardziej zaawansowanych tagów w Google Tag Manager, taka wiedza będzie przydatna, ale zazwyczaj nie jest niezbędna. Tagi tworzy się w kreatorze z interfejsem graficznym, Większość tagów składa się z trzech elementów: typ tagu, zmienna i reguła. Na początku używania GTM, tworzenie tagów może zająć sporo czasu, ale to i tak o wiele krócej, niż miałby tym zajmować się programista. Z czasem gdy, przyjdzie doświadczenie, tworzenie kolejnych tagów może zajmować już tylko kilkanaście minut.

Komu przyda się Google Tag Manager

Przede wszystkim specjalistom zajmującym się marketingiem internetowym. Ponieważ menedżer tagów pozwala na szybkie tworzenie, testowanie, wdrażanie i poprawianie tagów marketingowych. Ogółem agencjom marketingowym świadczącym usługi w zakresie analityki witryn internetowych i aplikacji mobilnych.

W mniejszym stopniu, ale również może być przydatny dla osób, które same prowadzą swoją stronę internetową, jednak nie mają zaawansowanej wiedzy programistycznej. Chcą samodzielnie analizować zachowanie użytkowników oraz zaoszczędzić pieniądze na wynajmie specjalisty. 

Podsumowanie

Ludzie często uważają Google Tag Manager za nieistotny dodatek do Google Analytics. Spoczywają na laurach po zaimplementowaniu GA, a sam GTM jest traktowany jak niedocenione dziecko. Uważam, że po zapoznaniu się z treścią powyższego artykułu, wielu z Was zechce dać mu szansę.

Google Search Console

Czyli co zrobić, aby witryna została znaleziona w wyszukiwarce.

Czym jest Google Search Console?

Google Search Console jest zbiorem narzędzi dla administratorów i programistów witryn, specjalistów SEO, marketingowców, a także (zazwyczaj pośrednio) właścicieli firm. Narzędzie to służy do analizy Twojej strony internetowej, dostarcza wielu informacji o witrynie jak stan indeksowania, błędy, awarie, złośliwe ataki, a także ewentualne kary za nieuczciwe pozycjonowanie. GSC pozwala śledzić ruch i interakcje użytkowników, którzy odwiedzają Twoją witrynę. Najważniejszą funkcją, jaką spełnia GSC, jest indeksowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.

Dlaczego należy dodać stronę do indeksu?

Nadrzędnym celem każdej witryny internetowej jest to, aby jak najwięcej użytkowników ją odwiedzało – im więcej, tym lepiej. Najlepszą metodą na znalezienie jakiejkolwiek witryny, jest wyszukanie jej w wyszukiwarce. Jednak, aby strona mogła być znaleziona w wyszukiwarce, należy dodać ją do indeksu wyszukiwania Google. Do czego służy właśnie GSC. Gdy strona zostanie już zindeksowana, możemy zacząć ją optymalizować pod względem SEO, a także SEM. Warto również zintegrować GSC z Google Analytics.

Dlaczego warto analizować swoją witrynę?

Niezależnie od branży, cały czas towarzyszą nam zmiany, niektóre stają się schematyczne jak weekendy, święta, czy też pory roku. Inne są nagłe i niespodziewane, jak na przykład, awarie czy ataki na witrynę. Zachowanie odwiedzających użytkowników, z czasem również kreuje pewne schematy. Okaże się, że niektóre podstrony Twojej witryny odwiedzane są często, a inne wcale. Google Search Console pozwala prześledzić ruch każdego użytkownika.

Analizując dane uzyskane z GSC, można wyciągnąć wnioski i wprowadzić zmiany, które mogą poprawić wiele aspektów na Twojej witrynie. Oto kilka przykładów:

Przykład 1

W ciągu tygodnia ruch na stronie nie jest taki sam, są dni, w których ten ruch jest większy, a w inne mniejszy. Bardziej widoczne jest to w na skali miesięcy, pór roku i świąt. Nie można być nastawionym na całoroczny ruch, jeżeli prowadzi się na przykład sklep z artykułami narciarskimi. W przypadku pór roku zmieniają się zapotrzebowania klientów. Przed okresami świątecznymi preferencje klientów również się zmieniają. Wyciągając wnioski z analizy, można umieścić na stronie głównej sklepu internetowego, linki do produktów, które wzbudzają największe zainteresowanie w danym okresie, lub zaproponować promocje dla podobnych produktów, które nie wzbudzają większego zainteresowania.

Przykład 2

GSC pozwala śledzić ilość odwiedzin na witrynie, ale co z dużej ilości odwiedzin, jeżeli nie przekłada się to na satysfakcjonującą Cię sprzedaż. Zmorą dla sprzedawców są tak zwane “porzucone koszyki”, klient doda kilka produktów do koszyka, po czym nie dokona zakupu. Zdarza się, że jakiś produkt jest bardzo często oglądany, ale nikt go nie kupuje. Za pomocą GSC takie dane są widoczne, jest informacja, że należy sprawdzić, co jest nie tak z takimi ofertami. Być może błąd w opisie, lub zbyt wysoka cena w stosunku do konkurencji.

Przykład 3.

Z czasem może okazać się, że na stronie są podstrony, nawet całe kategorie, których nikt nie odwiedza. Nie musi być to spowodowane mało atrakcyjną treścią, ale na przykład źle działającą witryną. Twoja witryna będzie stale rosnąć, im będzie większa, tym trudniej będzie samodzielnie to wyłapać, z GSC będzie to łatwiejsze.

Przykład 4. 

Obecnie coraz więcej ludzi korzysta z internetu na smartfonach i tabletach. Urządzenia mobilne różnią się od komputerów, przede wszystkim wielkością, ale i sposobem działania. To, że Twoja witryna dobrze działa na komputerze, wcale nie oznacza, że tak samo będzie na urządzeniach mobilnych. Google Search Console pomoże Ci stworzyć nowoczesną responsywną stronę.

Dobrze działająca witryna przekłada się na lepsze wyniki w pozycjonowaniu, a jego skuteczność można sprawdzić właśnie za pomocą GSC. 

Raporty Google Search Console

Czytając i oglądając różne poradniki dotyczące GSC, można odnieść wrażenie, że jest to zestaw narzędzi, który może Cię przerosnąć. Po części jest to prawda. Jednak nie od razu Rzym zbudowano i nie ze wszystkich narzędzi będziesz od razu korzystać. Dane w GSC przedstawiane są w formie przejrzystych raportów, które pomogą Ci ogarnąć ten chaos, sprawdzić najistotniejsze informacje, wyciągnąć wnioski i podjąć decyzje.

Poniżej lista kilku istotnych raportów z Google Search Console, które przydadzą się w zarządzaniu witryną:

Skuteczność 

Ten raport zawiera zestawienie informacji odnoszących się do pozycjonowania SEO. Znajdziesz tu takie informacje jak:

  • Współczynnik klikalności (średni CTR) w wynikach wyszukiwań – stosunek pomiędzy liczbą kliknięć, do ilości wyświetleń reklamy, wyrażony w procentach.
  • Łączna liczba wyświetleń w wynikach wyszukiwania. Przedstawia liczbę wyświetleń Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, niezależnie czy ktoś ją odwiedził, czy nie.
  • Łączna liczba kliknięć w wynikach wyszukiwania. Przedstawia liczbę kliknięć w link do Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Średnia pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
Stan 

Raport uwzględnia status zindeksowanych strony i podstron na Twojej witrynie. Wyświetla również raport, który uwzględnia:

  • Prawidłowo zindeksowane podstrony.
  • Prawidłowe z ostrzeżeniem – podstrony które co prawda zostały zindeksowane, ale mogą powodować problemy.
  • Błędne – podstrony których nie udało się zindeksować, wraz z opisanymi przyczynami błędów.
  • Wykluczone – podstrony na Twojej witrynie, których nie dodałeś do indeksu.
Obsługa na urządzeniach mobilnych

Binarny raport, który przedstawia status zoptymalizowania witryny, oraz podstron dla smartfonów i tabletów. 

Poprawne – podstrony poprawnie wyświetlane na urządzeniach mobilnych.

Błędne – podstrony, na których najprawdopodobniej wystąpiły błędy mogące wpływać na prawidłowe działanie, wyświetlanie i czytelność witryny (zbyt mała czcionka, niezgodne wtyczki, dopasowanie do ekranu, elementy zbyt blisko siebie). 

Linki 

W tym raporcie przedstawione są linki, które prowadzą do Twojej witryny i ile ich jest, skąd one pochodzą. Warto sprawdzać kto nas linkuje, ponieważ może zdarzyć, że ktoś będzie linkować Twoją stronę z witryny o złej reputacji (np. spam), co może przełożyć się na obniżenie pozycji w SEO. Można wtedy zrzec się z linkowania z takiej witryny.

Warto być dociekliwym!

Im więcej wiesz o swojej stronie internetowej, tym lepiej. Na rynku pełno jest płatnych programów analitycznych oferujących setki, czasami zupełnie niepotrzebnych funkcji. Zanim wydasz swój budżet na abonamenty programów, z których nie będziesz potrafił korzystać warto zacząć od tych bezpłatnych. W większości prostych stron takie rozwiązanie okaże się w zupełności wystarczające.



WordPress

Czym jest WordPress?

WordPress – to system CMS (zarządzania treścią), służący do zarządzania strony internetowej, napisany w języku PHP. Pierwotnie został stworzony tylko do obsługi blogów, a obecnie prawdopodobnie każdego typu witryny (sklepy, portale, fora, strony firmowe i wiele innych). Obecnie jest to najpopularniejszy system CMS na świecie.

Dlaczego warto wybrać właśnie WordPress?

Jeszcze kilka lat temu wordpress miał mieszaną opinię systemu dziurawego (niezbyt bezpiecznego, do którego łatwo się włamać), jednak wraz z kolejnymi aktualizacjami system stał się o wiele bardziej bezpieczny. Regularne aktualizacje i rozważne korzystanie z WordPressa zabezpieczy Twoją witrynę przed atakami z zewnątrz. Największą zaletą systemu jest jego cena, bo jest to darmowy system zarządzania treścią, oraz łatwość obsługi. System pozwala na skorzystanie z wielu darmowych motywów, dostosowanych do rodzaju strony jaką masz zamiar prowadzić, co jest dobrym rozwiązaniem przy rozpoczęciu pracy z systemem lub zwyczajnie dla małych początkujących działalności – wraz z rozwojem darmowe rozwiązania mogą okazać się niewystarczające, ale mimo wszystko warto zainwestować w bardziej profesjonalne motywy. Kolejnym elementem za który ludzie cenią sobie WordPressa, to darmowe jak również płatne wtyczki, które dodają nowe funkcje do witryn.

Przykładowe wtyczki WordPress:

  • WooCommerce – najbardziej znana i najczęściej wybierana wtyczka do obsługi sklepów internetowych.
  • DotPay, PayU, PayPal i wiele innych firm zajmujących się płatnościami przez internet mają swoje dedykowane wtyczki w WordPressie.
  • BackWPUp – przezorny zawsze ubezpieczony, a ta wtyczka pozwala na automatyczne backupy na przykład od chmury.
  • Yoast SEO – wtyczka, która podpowiada jakie elementy należy zoptymalizować, aby strona była jak najlepiej pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.

To zaledwie kilka najbardziej popularnych przykładów wtyczek jakie można znaleźć i dodać do WordPressa, ale jest ich tysiące. Wybór wtyczek jest indywidualny i inny dla każdej witryny.

Co ma wspólnego SEO z WordPress?

Właściwie to wszystko. To jak dobrze przygotujemy witrynę przy użyciu WordPressa przełoży się na to jak będzie ona pozycjonowana. WordPress z kolei bardzo ułatwia zarządzanie witryną, co już samo w sobie przekłada się na lepsze SEO. Posiada również narzędzia, które pozwalają na lepsze optymalizowanie dodawanych treści dodawanych artykułów właśnie pod względem SEO.

E-Commerce

Czym jest e-commerce?

E-commerce – pod tym anglojęzycznym zwrotem kryje się nic innego jak sprzedaż towarów i usług online oraz prowadzenie sklepu internetowego. Znaczenie handlu drogą elektroniczną wzrosło w ciągu ostatnich lat i możliwe, że w pewnym momencie będzie bardziej znaczące niż handel w rzeczywistości.

Główne zalety e-commerce:

  • Mniejsze koszty rozpoczęcia sprzedaży niż w przypadku otwarcia sklepu stacjonarnego.
  • Nie ogranicza Cię tylko jedna branża: możesz sprzedawać zarówno odzież, części samochodowe, elektronikę, AGD. Możesz dość łatwo zmienić lub poszerzyć profil sprzedawanych towarów i usług.
  • Nie musisz być w firmie, żeby prowadzić firmę, możesz prowadzić sprzedaż gdziekolwiek jesteś.
  • Nie ogranicza Cię lokalny rynek, przez internet dość łatwo nawiązać współpracę z zagranicznymi dostawcami i pozyskać klientów w innych krajach.

Wady i ograniczenia e-commerce:

  • Konkurencja – w internecie można obecnie dotrzeć do wielu znanych firm, które mają już ugruntowaną pozycję. Trzeba poświęcić sporo czasu i pracy, aby wyjść z ich cienia i zacząć z nimi konkurować.
  • O wiele trudniej pozyskać pierwszych klientów, zdobyć ich zaufanie i ich pozytywne opinie. Zdobywanie zaufania Klientów to proces bardzo powolny.
  • Nie każdy typ prowadzonej działalności sprawdzi w sprzedaży internetowej w pełnym wymiarze,na przykład przy gastronomii lepiej sprawdzi się sprzedaż stacjonarna z elementami sprzedaży internetowej.

SEO w e-commerce.

Właściwie sprowadza się to do tego, jak prowadzisz swój sklep internetowy i czy spełnia on wymagania stawiane przez wyszukiwarkę. Im lepiej dbasz o techniczną stronę swojego sklepu: łatwą nawigację, strukturę linków URL, unikalne opisy produktów, dodanie do social mediów, tym łatwiej będzie wyszukać Twój sklep w wynikach SEO.

Słowa kluczowe

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe – nazywane także hasłami lub frazami kluczowymi, to wyrazy, których najprawdopodobniej użyje internauta w wyszukiwarce, aby wyszukać oczekiwaną treść. Szukając niebieskiego laptopa żaden użytkownik nie będzie wpisywać “producent + model + rok produkcji + sklep” tylko wpisze właśnie “niebieski laptop”. Tworząc opisy należy skutecznie dobierać słowa.

Słowa kluczowe, a SEO.


Właściwie to słowa i frazy mają największy wpływ na organiczne wyniki wyszukiwania, jest to wręcz fundament SEO. Im lepiej dobrane słowa w umieszczone w treściach, nagłówkach, meta tagach i opisach, tym strona zajmuje lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Czy trudno jest dobrać słowa kluczowe?

To zależy, bo jest to potencjalnie prosta, jak i bardzo trudna czynność. To zależy przede wszystkim, od jakiej branży ma dotyczyć witryna i zamieszczone na niej artykuły, a dokładniej jej popularności.

  • Jeżeli branża jest mało popularna lub unikatowa, to dobór słów nie powinien być trudny, głównie z powodu niewielkiej konkurencji. Taką branżą mogłoby być sprzedaż wegańskiego mięsa. Mając niewielką konkurencję, można łatwiej dobrać słowa kluczowe, które będą prowadzić do własnej witryny.
  • Jeżeli branża jest popularna to zapewne i konkurencja jest również większa i ciężej będzie dobrać unikalne słowa, żeby mieć szansę nawiązać konkurencję. Taką branżą będzie, chociaż sprzedaż RTV i AGD. Takie strony często mają bardzo dobrze zoptymalizowane strony pod SEO, posiadają też dużą ilość linków wysokiej jakości prowadzących do strony.

Jak dobierać słowa kluczowe?

Na początku można zacząć od wpisania słowa w polu wyszukiwania, pozwoli to na początkowy dobór słów w odniesieniu do branży. W internecie dostępnych jest sporo darmowych narzędzi, które pozwolą łatwiej dobrać frazy kluczowe (Google Search Console, Google Ads, Ubersuggest, Answer the Public i  wiele innych). Słowa kluczowe można podzielić również na kilka rodzajów:

  • Personalne  – imię i nazwisko jako słowa kluczowe idealnie sprawdza się przy pozycjonowaniu specjalistów (lekarze, prawnicy) czy osób publicznych (aktorzy, politycy).
  • Branżowe – sprawdzają się gdy ktoś zna markę, ale nie zna adresu witryny.
  • Ogólne – sprawdza się przy wyszukiwaniu czegoś, czego szukający nie jest w stanie sprecyzować. Takie frazy składają się zazwyczaj z jednego lub dwóch słów. Jest to najczęstszy typ wyszukiwań.
  • Lokalne – dotyczą zazwyczaj osób, usług lub produktów, w odniesieniu do konkretnego regionu.
  • Long tail – dłuższe frazy, zazwyczaj 4-6 słów, wyszukujący używający tego typu słów ma zazwyczaj sprecyzowane oczekiwania. Jest to najrzadszy typ wyszukiwań, ale częściej kończy się konwersją, dla tego warto pozycjonować swoje artykuły pod dłuższe hasła kluczowe.

Social media w marketingu

Znaczenie social mediów w marketingu.

Social media to portale społecznościowe, które skupiają wokół siebie olbrzymie ilości ludzi, którzy poprzez kontakt wymieniają się informacjami w formie tekstu, zdjęć, dźwięku i filmów. Dzięki social mediom w dzisiejszych czasach można być bardzo łatwo odnalezionym, przez które osoby mogą poszukiwać tego co my oferujemy. Już samo dodanie zdjęć oferowanych produktów na Instagramie może zachęcić kogoś do zakupu. Na Facebooku można umieszczać reklamy, informacje o promocjach, czy linki do blogów, które przyciągną klientów. Klienci, którzy już skorzystali z Twojej oferty, mogą o niej mówić na mediach społecznościowych, przez co sami mogą zachęcić swoich znajomych do odwiedzenia Twojej witryny.

Portale społecznościowe a SEO.

 Portale takie jak Facebook, Instagram czy Linkedin również mają wpływ na pozycjonowanie stron, algorytm Google uwzględnia to czy ze stroną połączone jest konto na Facebook, co ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Nawet jeżeli Twoja witryna jest słabo pozycjonowana w wynikach SEO, to może się zdarzyć, że dobrze pozycjonowane jest Twoje konto w social mediach, przez które potencjalny klient trafi na Twoją witrynę.

Dlaczego warto prowadzić portale społecznościowe?

Regularne dodawanie postów na Facebooku, czy zdjęć produktów na Instagramie przyciągnie potencjalnych klientów, ale może sprawić, że klienci, którzy już skorzystali z twojej oferty po pewnym czasie powrócą. Dbanie o social media stało się w dzisiejszych czasach nie tylko dodatkową opcją reklamową, ale też obowiązkiem, który zwraca się w postaci utrwalonych relacji z klientami, a ostatecznie dodatkowego zysku.


Menu